שתף קטע נבחר

זוהו שלושת הרוגי הפיגוע בתל אביב

שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בזה אחר זה. ישראלי ושני אזרחים זרים נהרגו וכ-30 נפצעו. המשטרה: לא היו לנו התרעות ממוקדות. מדובר באזור בילוי של פועלים זרים, שרבים מהם נפגעו

במכון הפתולוגי בתל אביב זוהו כל שלושת הרוגי הפיגוע אתמול בתל אביב. שניים מתוכם הם עובדים זרים: אדריאן אנדס, בן 30, אזרח רומניה, והנגיונג סו, בן 38, אזרח סין. טרם נמסר לפרסום שמו של הישראלי שנהרג בפיגוע.

שני מחבלים

את הפיגוע ביצעו שני מחבלים מתאבדים, אנשי הג'יהאד האיסלאמי, שפוצצו עצמם סמוך לפיצוציה ברחוב נווה שאנן. מלבד ההרוגים, עוד כשלושים בני אדם נפצעו. זהו הפיגוע הראשון בתוך שטח ישראל מאז תחילת מבצע "דרך נחושה", ובעקבותיו הקפיא שר הביטחון את ההקלות לפלסטינים.
שני הפיצוצים העזים נשמעו בסביבות השעה 22:20 בלילה (יום ד') ברחוב נווה שאנן שבתל אביב. קולות הנפץ נשמעו ליד פיצוציה בשם "גוד טיים", ברחוב נווה שאנן פינת רחוב סולומון, באזור התחנה המרכזית הישנה.
אבי, עד ראייה, סיפר ל-ynet: "ישבתי עם דוד שלי בתוך המסעדה. שתינו בירות, אמרתי לו שאני רוצה ללכת. הוא לא הסכים. הוא רצה להשאר עוד. אני הלכתי משם ואחרי כמה דקות שמעתי שני פיצוצים גדולים. אחד חזק והשני חלש יותר. אני לא יודע מה קרה לדוד שלי כי הוא נשאר בפנים".
מפקד מחוז תל אביב, ניצב יוסי סדבון, מסר כי בשטח נמצאו גופות שני מחבלים מתאבדים. "במקום היו עשרות אנשים באותה שעה", אמר סדבון. לדבריו, "לא היו התרעות ממוקדות, אבל אנחנו יודעים שהם מנסים לעשות פיגועים כל הזמן". הוא הוסיף כי המשטרה בודקת אם המחבלים קיבלו סיוע בחדירתם לישראל.
מדובר באזור שבו מבלים עובדים זרים רבים מידי ערב. הנפגעים פונו לבתי החולים איכילוב, בילינסון, וולפסון ותל השומר. מספרי החירום של בתי החולים - איכילוב: 1255133, וולפסון: 1255135, בילינסון: 1255134, תל השומר 125513.

הפקח רשם דו"ח - דקות לפני הפיגוע

ארגון הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע בסדרת הודעות לסוכנויות הידיעות ורשתות השידור הערביות. על גופות המחבלים נמצא כרוז בערבית ובו פסוקים מהקוראן. מטעני החבלה שנשאו היו בגודל בינוני והוסתרו בתוך תיקי גב. הם הכילו חומר נפץ ומסמרים.
השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו, סייר בזירת הפיגוע ואמר ל-ynet: "אני לא מופתע שהיה פיגוע. זאת מלחמה, ולא צריך להיות מופתעים. אני אמליץ לממשלה להעמיק את האחיזה בשטחים הפלסטינים ולהמשיך להילחם בטרור".
מעיריית תל אביב נמסר כי זמן קצר לפני הפיגוע ביקר בפיצוציה פקח של העיריה ורשם דו"ח לבעלים, על שפתחו את הקיוסק בערב ט' באב. הפקח ביקש מהבעלים לסגור את המקום. הפקח, אבנר בנפשי, סיפר ל-ynet: "הגשנו להם דו"חות של 360 שקלים על כך שעברו על החוק. היו כאן עשרות אנשים. הלכנו, ואחרי עשר דקות שמענו פיצוץ. רצנו חזרה, וראינו את הגופות והפצועים פזורים בכל מקום".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
זירת הפיגוע
צילום: איי פי
צילום: ערוץ 2
פינוי הנפגעים
צילום: ערוץ 2
מומלצים