שתף קטע נבחר

"הרפורמה הביטחונית ברשות תסתיים בימים הקרובים"

מקורות פלסטינים ל-ynet: עבד אל ראזק מג'איידה יקבל אחריות למנגנוני בטחון רבים. המשמעות: ערפאת ישמור על השפעתו וכוחו. סוכנויות הידיעות: שר הפנים ביטל ביקור בארה"ב במחאה על ביטול מינויים שביצע

הרפורמות הבטחוניות ברשות הפלסטינית עומדות להסתיים בימים הקרובים. כך אומרים מקורות פלסטינים ל-ynet. לדבריהם, בתום הרפורמה יתברר כי ערפאת לא איבד את השפעתו על הנעשה במנגנוני הבטחון, וכי המפקדים החדשים שימונו להם יהיו מקורביו.
לדברי המקורות, ערפאת עומד להשלים בימים אלה את הרפורמה. עד עתה בוצעו מספר שינויים בולטים: הדחתם של ג'יבריל רג'וב ורזי ג'באלי, התפטרותו של מוחמד דחלאן, ומינויו של שר הפנים הפלסטיני, עבד אל ראזק יחייא, כאחראי לכל המנגנונים.
המינוי המשמעותי שיתבצע בקרוב הוא זה של מפקד הביטחון הלאומי הפלסטיני, עבד אל ראזק מג'איידה, שעומד לקבל בקרוב אחריות על המודיעין הכללי, חיל הים, משטרת הגבולות, כוח 17 והביטחון הלאומי.
טרם הוחלט מה יעלה בגורלם של האנשים העומדים בראשות מנגנונים אלה. סימן השאלה הגדול הוא לגבי מעמדו של תאופיק טיראווי, מפקד המודיעין הכללי בגדה. ישראל דרשה מערפאת להדיח אותו, אולם הוא דחה פניות אלה ומעמדו של טיראווי נראה יציב - אך גם זה נזיל, אומרים המקורות. גם מעמדו של מפקד כוח 17, פייסל אבו שרך, נמצא בסימן שאלה. ישראל מאשימה את האיש במעורבות בפיגועים.
מי שיחליף את רזי ג'באלי, מפקד המשטרה הפלסטינית, הוא ככל הנראה סאאב אל עאג'ז, שהיה מפקד אזור צפון עזה. אל עאג'ז יהיה המפקד החדש של המשטרה הפלסטינית בגדה ובעזה.
גם איוש המועצה לביטחון לאומי של הרשות הפלסטינית כמעט הושלם, ול-ynet נודעה זהותם של שלושה מבין חמשת חברי המועצה. השלושה הם: מוחמד דחלאן, שנחשב היום ליועץ הבכיר לביטחון של הרשות, אבו מאזן, ושר הפנים, עבד אל ראזק יחיא.

דיווח: יחיא ביטל ביקורו בארה"ב כצעד מחאה

בתוך כך דיווחה אמש (ב') סוכנות אי.פי, כי שר הפנים יחיא ביטל את ביקורו המתוכנן בארה"ב, וזאת במחאה על החלטת היו"ר ערפאת לבטל מינויים שביצע. על פי הדיווח, זעם יחיא על ההחלטה, ואמר כי על-פי הרפורמות וסדרי השלטון החדשים שנקבעו ברשות, אין בסמכותו של ערפאת לבטל את מינויו.
יחיא אמור לצאת לוושינגטון בתחילת השבוע הבא. על פי הדיווח, הוא החליט לצאת לירדן ולפגוש שם את משפחתו במקום הביקור המדיני המתוכנן. לפי שעה, אין אישור ממקורות נוספים לידיעה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שומר על כוחו. ערפאת
צילום: רויטרס
מומלצים