שתף קטע נבחר

ארגונים חברתיים הפגינו בי-ם נגד הקיצוץ בתקציב

המפגינים נשאו מול משרד רה"מ ארון קבורה שעליו נכתב "פה נקברה מדיניות הרווחה", בעת שהממשלה דנה בקיצוץ בתקציב

רק כמה עשרות מפגינים מרחבי הארץ, ביניהם חברים בארגונים חברתיים, הפגינו הבוקר (ג') מול משרד האוצר ומשרד רה"מ במהלך ישיבת הממשלה הדנה בקיצוץ בתקציב. המפגינים מחו על התקציב, שאם יאושר, יפגע לדבריהם אנושות בשכבות החלשות.
בין הארגונים החברתיים שהפגינו: נעמ"ת, "מחויבות", וצעירי מרץ. במקביל התקיימה גם הפגנה נפרדת של עולים ממפלגת "הבחירה הדמוקרטית". המפגינים החזיקו ארון קבורה, שעליו כתוב "פה נקברה מדיניות הרווחה". במהלך ההפגנה שרקו המפגינים עם משרוקיות, וחלקם החזיקו כפיות והיכו במחבתות. בין השלטים שנישאו בהפגנה: "התוכנית הכלכלית תהפוך את הנשים להומלסיות; הרעת תנאי המובטלים מרסקת את המשפחות; אני חשוב כמת; הממשלה קוברת את החברה".
אחת המשתתפות בהפגנה, איילה סבג, מעמותת "סינגור קהילתי", אמרה: "באנו לצעוק את הצעקה של האנשים החלשים. של האנשים שסילבן שלום מכה בראשם בפטיש, והם לא יכולים להגיב". לדבריה, "אותם אנשים שעוברים את העוני בביתם ואין להם כסף לפת לחם לא יוצאים אפילו מהבית להפגין, וחייהם נהרסים". סבג הוסיפה: "כשנצליח להוציא את אותם אנשים מהבית, לא תהיה ממשלה, ולא תהיה כנסת, אלא תהיה מהפכה".
ויקטור כהנא, מנהל עמותה למשפחות חד הוריות בראשון לציון, אמר כי המשפחות החד הוריות יקבלו עתה מכה אנושה אם התקציב יאושר. לדבריו, עד עתה משרד השיכון תמך בהענקה של 1,170 שקל בסיוע למשפחות חד הוריות, תקציב שהוחלט כעת לקצץ בחמישים אחוז. "מדובר במלחמת חורמה. למשפחות החד הוריות התקציב הזה הוא מסקנה אחת - רעב".
ח"כ רומן ברונפמן, שהיה בהפגנה, אמר: "באנו לצעוק ולהבהיר שהתוכנית הכלכלית, תוכנית הרעב, לא תעבור. אם היא תעבור בממשלה אני מבטיח שהיא לא תעבור בכנסת. אנחנו לא ניתן לה לעבור. ישנם 42 אלף בתי אב של עולים חדשים, אשר מבקשים לקצץ להם בין 18% ל-20% בהבטחת הכנסה ומזונות ואת המשפחות החד הוריות. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלי תיבון
ההפגנה בירושלים
צילום: גלי תיבון
צילום: גלי תיבון
המפגינים. מעט מדי?
צילום: גלי תיבון
מומלצים