שתף קטע נבחר

11 בספטמבר, עכשיו גם מחזמר

מחזמר חדש שעולה בוינה יתאר את מתקפת הטרור על ארה"ב מנקודת מבטה של זמרת צעירה

מחזמר חדש שיעלה מחר (יום ד') בבכורה בוינה, אוסטריה, יעסוק במתקפת הטרור על ניו-יורק. את המוזיקה למחזמר כתב סרגיי דרזנין, מוזיקאי יליד מוסקבה החי בניו-יורק. המחזמר, "Vienna-New York Retour", יציג החל ממחר בתיאטרון המטרופול בוינה, ויגולל את סיפור קריסת מגדלי התאומים דרך עיניה של סוזן, זמרת צעירה בתחילת דרכה שמקבלת את תפקיד חייה במחזמר בברודוויי זמן קצר לפני המתקפה. במאי המחזמר, ג'ס ווב, יליד לוס אנג'לס שמתגורר כיום בברלין, אמר בראיון לסוכנות הידיעות האמריקנית AP כי המחזה, שיעלה גם בארה"ב בחודשים הקרובים, הוא עוד נסיון להתמודד עם הטראומה. "כשסרגיי נגיש אליי לראשונה עם המחזה אמרתי לו 'אתה לא יכול לכתוב מחזמר על ה-11 בספטמבר'. ואז הבנתי שהרבה מאד אנשים לא באמת הצליחו לעבד את מה שקרה. זה פשוט ישב שם בתת-מודע שלהם. נזהרנו מאד שלא לעסוק בהיבט הסנטימנטלי של המתקפה. אנחנו פשוט רוצים להציע אמצעים להתמודד איתה".
בבוקר המתקפה סוזן, גיבורת המחזמר, יוצאת מקווינס לחזרה הראשונה שלה במנהטן. ברכבת התחתית מודיעים כי "שירותי ההסעה לדאון טאון מנהטן מושהים לזמן בלתי ידוע". ברקע נראות תמונות וקטעי וידאו שצולמו שניות לפני ההתקפה. הסצינה הבאה עוברת לברוקלין הייטס, שם עובד בחברת היי-טק מתבונן במגדלי התאומים ושר לעצמו "יום כמו שאר הימים, כמו שאר הימים, יום יפה". שניות לאחר מכן משרדו מתמלא בצעקות "הו, אלוהים". לצלילי הגיטרה של להקת הרוק האוסטרלית Slash שמנגנת במחזמר עוברת התמונה לעיתונאית איימי הנדריקס, וגם היא מתארת בשיר את מה שהיא רואה.
כוכבת המחזמר, הזמרת סוזן קרי, ילידת מונטה המתגוררת כיום באוסטריה, היתה אמורה להפגש עם דרזנין ב-11 בספטמבר במנהטן. "לא יכולתי להגיע לשם, מערכת הרכבות התחתיות הושבתה", אמרה קרי, שכיכבה במספר הפקות גדולות, ביניהן "Dance Of The Vampires" בבימויו של רומן פולנסקי. דרזנין, 47, מודה שהוא מושפע לא מעט מהצד האפל. 11 הקומפוזיציות האחרונות שכתב כוללות את "שירים וסאטירה מטרזינשטט", קברט ממחנה ההשמדה הנאצי, ובשנה שעברה כתב את "רומיאו ויוליה בסראייבו", סיפור אהבתם של אלמירה ובוסקו, נערה מוסלמית וגבר סרבי צעיר שנורו למוות בסראייבו בשנת 1993, כשניסו לברוח מהמצור על הבירה הבוסנית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: cnn
היום ששינה את העולם
צילום: cnn
לאתר ההטבות
מומלצים