שתף קטע נבחר

NBA: סטקהאוז לוויזארדס; המילטון לפיסטונס

אמש נערך טרייד ענק בין דטרויט לוושינגטון, בו היו מעורבים שישה שחקנים. הפרט המעניין בעסקה: האולסטאר של הפיסטונס, ג'רי סטקהאוז, עבר לוויזארדס בתמורה לכוכב וושינגטון, ריצ'ארד המילטון. סטקהאוז: "אני מאוכזב, קשה לי לעזוב את דטרויט"

העונה הקרובה תהיה כנראה גם האחרונה בקריירה המפוארת של מייקל ג'ורדן. בוושינגטון וויזארדס כבר נערכים לעידן פוסט ג'ורדן ואמש (ד') ביצעו טרייד משמעותי עם דטרויט פיסטונס.
וושינגטון צירפה לשורותיה את כוכבה של דטרויט פיסטונס, ג'רי סטקהאוז, במסגרת טרייד ענק שכלל שישה שחקנים. מלבד סטקהאוז קיבלו הוויזארדס את שני שחקני דטרויט, הפורוורד בריאן קרדינאל והסנטר ראדקו וארדה, ותמורתם העבירו לפיסטונס את השוטינג-גארד ריצ'ארד המילטון, הפורוורד בובי סימונס והגארד יוברט דיוויס.
סטקהאוז עצמו לא נשמע נלהב כל כך מהמעבר לבירה האמריקנית. "אני מאוכזב מפני שאצטרך לעזוב את הבית שלי. זה לא קל, אבל אני מודע לכך שזה חלק מהמשחק", אמר הגארד שבשבע עונותיו ב-NBA קלע 21.2 נקודות למשחק - הממוצע הגבוה ביותר מבין נבחרי דראפט 95'. סטקאהוז נבחר במקום השלישי באותו דראפט על ידי פילדלפיה 76' והועבר לדטרויט ב-97'. לפני שנתיים הוא דורג שני ברשימת הקלעים של הליגה, עם ממוצע עונתי של 29.8 נקודות למשחק.
"כאשר מתאפשר לך להחתים שחקן אולסטאר מהקליבר של ג'רי, אסור לך להסס", אמר מנכ"ל הוויזארדס, ווס אנסלד. "אמנם היינו צריכים להיפרד ממספר שחקנים טובים, אך הדבר נעשה כדי להתחזק", הוסיף המנכ"ל.
לסטקהאוז הודבקה תוית של שחקן אנוכי, אולם בעונה האחרונה הוא ירד בממוצע הקליעות והוביל את הפיסטונס לראשות הבית המרכזי, התואר הראשון שלהם מאז 1990. הוא שיחק פחות דקות, אך השיג שיא קריירה של 5.3 אסיסטים למשחק בעונה הסדירה.
כאמור, במסגרת הטרייד ויתרה וושינגטון על ריצ'ארד המילטון, שהיה הבחירה מספר שבע שלה בדראפט לפני שלוש שנים. בעוד סטאקהאוס נבחר פעמיים לאולסטאר, הרי שהמילטון נמצא על סיפו של מועדון האולסטארים המכובד. בשלוש עונותיו בוויזארדס קלע הגארד המצויין 15.6 נקודות למשחק, הוריד 2.8 ריבאונדים ומסר 2.4 אסיסטים. בעונה שעברה הוא קלע 20 נקודות בממוצע והיה שני ברשימת הקלעים של הקבוצה רק לג'ורדן.
יתר השחקנים, עליהם ויתרו הוויזארדס אינם אבידה גדולה במיוחד. דיוויס, שנמצא כבר עשר שנים בליגה, היה אשתקד שישי ברשימת אחוזי הקליעה מטווח השלוש וקלע 7.2 נקודות בממוצע. סימונס הרוקי סיים את העונה שעברה עם 3.7 נקודות למשחק ו-1.7 ריבאונדים ב-30 משחקים בהם שותף.
קרדינאל, שהיה בחירת סיבוב שני בדראפט של דטרויט, השתתף רק ב-23 משחקים בליגה הטובה בעולם, בהם קלע 2.1 נקודות למשחק והוריד 1.3 ריבאונדים. אשתקד הוא בילה 60 משחקים על הספסל בשל פציעה.
המקרה של היוגוסלבי וארדה מדכא עוד יותר. הסנטר הוחתם כשחקן חופשי בקיץ שעבר, אך בילה 76 משחקים על הספסל בשל פגיעה בגבו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
העדיף להישאר בדטרויט. סטקהאוז
צילום: איי פי
צילום : איי פי
עובר לבירה האמריקנית. המילטון
צילום : איי פי
מומלצים