שתף קטע נבחר

האפמן: 'השחקנים בטורונטו טובים מאשר בת"א'

יומיים של אימונים הספיקו לנייט האפמן כדי להבחין בהבדלים בין מכבי תל אביב לטורונטו ראפטורס: "כולם פה באימון מחייכים והאווירה מצוינת"

אחרי שלוש שנים מוצלחות במכבי תל אביב הצליח נייט האפמן בקיץ להגשים את החלום שלו ולהגיע לליגה הטובה בעולם - ה-NBA. לפני כחודשיים חתם בשורות הטורונטו ראפטורס, אותה מאמן לני וילקנס הוותיק.
לפני יומיים החל בווטרלו מחנה טרום העונה של הראפטורס, בהשתתפות כל שחקני הסגל של טורונטו ושחקנים שעדיין נבחנים במועדון כולל היווני יאניס יאנוליס, אקס פנאתינייקוס, שהושעה לשנתיים מהמשחקים ביוון עקב שימוש בסמים ממריצים אסורים.
יומיים בלבד הספיקו להאפמן כדי להצביע על ההבדלים בין טורונטו לתל אביב. בראיון לאתר האינטרנט הרשמי של הראפטוס אמר האפמן: "יש בקבוצה הרבה יותר שחקנים טובים מאשר במכבי תל אביב. האווירה באימון הייתה חמה. כולם הולכים עם חיוך על הפנים. יש הרבה שחקנים חדשים והרבה הזדמנויות לכולם לזכות בדקות משחק".
האפמן התייחס גם לניסיון שלו להתקבל ללוס אנג'לס קליפרס לפני חמש שנים: "אין דבר גרוע יותר מהמחנה של הקליפרס. יומיים במחנה שלהם נמשכו כמו חודשיים".
פרישתו הצפויה של חאכים אולאג'ואן ופציעתו של מי שמיועד להיות הסנטר הפותח של הקבוצה, אריק מונטרוס, מגבירה את המתח התחרותי בין הסנטרים שמתאמנים עם הראפטורס במהלך מחנה קדם-העונה של הקבוצה. לנייט האפמן חוזה מובטח לשנתיים, ולמאמאדו נ'דיאייה הניגרי יש שנה נוספת עד לפקיעת חוזה הרוקי שלו. ג'לאני מקוי, שישב בעונה שעברה על הספסל של לוס אנג'לס לייקרס, מנסה גם הוא את מזלו בטורונטו, למרות שעוד לא הובטח לו חוזה.
מאמן הראפטורס, לני ווילקנס, אומר שכל מי שיזכה בקדימות בעמדת הסנטר, יהנה מהתשתית של הכוכבים הוותיקים, וינס קרטר ואנטוניו דייויס. "אם היה לנו סנטר דומיננטי באמת, היה להם קשה להשתלב" אמר ווילקנס, "העניין הוא שאנו רוצים שהסנטרים יעבדו קשה ושידעו שהם אינם צריכים לקחת הכל על עצמם. אנו מתכוונים לחלוק בעומס, כך שנוכל להקל עליהם. עם זאת הם צריכים להתעלות על עצמם ולהיות מוכנים לשחק".
על פניו, נראה כי ווילקנס אוהב את אופציית הקליעה מבחוץ שנותן לו האפמן. אם לא כסנטר אז כפורוורד. "ג'לאני (מקוי) ומאמאדו (נ'דיאייה) הם שחקני 'לואו-פוסט' בלבד, בעוד נייט יכול גם לצאת החוצה ואפשר להשתמש בו בתרגילים", אמר ווילקנס.
אנטוניו דייויס: "צפיתי בהאפמן וראיתי שהוא יכול לקלוע מבחוץ, וזה נהדר בשבילנו. אני חושב שזה נותן לנו נשק נוסף, ואני מקווה שנוכל להשתמש בו מול קבוצות שונות". האפמן מסכים שיש לו קליעה מבחוץ, אבל טוען כי יש לו הרבה מה להציע גם בתחומים אחרים.
"יש לי גם משחק פנים טוב, ואני חושב שיש לי ראיית משחק טובה" אמר האפמן, "אני יכול למצוא שחקנים חופשיים ולמסור את הכדור ופשוט לעזור להם להיות פנויים. אני חושב שאני יודע איך לנצח משחקים וגם לעשות את הדברים הקטנים". האפמן הודה כי יש לו גם חסרונות: "הדבר היחיד שחסר לי כרגע זה מהירות, אבל אני מאמין שזה יגיע במהלך המחנה", אמר האפמן.
האפמן סיפר כי הוא וסוכנו ביל דאפי בדקו מקרוב את האופציה של הראפטורס בשנתיים האחרונות. "אמרנו שיש הזדמנות להגיע לכאן וללמוד מחאכים, ואולי להיכנס לסיטואציה בה פציעה של חאכים תאפשר לי לפתוח בחמישייה, כשאני מצויד בניסיון שרכשתי".
האפמן, שמפליא בבטחון העצמי שלו, שלא לומר שחצנות, הדהים את חבריו החדשים בהתייחסותו לקיון קלארק, הסנטר-פורוורד המוערך שעזב לסקרמנטו קינגס והוריש את מקומו וכן את המספר על גופייתו להאפמן. אחד מהנוכחים באימון הראשון של הקבוצה פנה להאפמן והזכיר לו כי הוא לובש את הגופייה מחייבת של קלארק. האפמן ענה לו: "אולי בעצם הוא נהג ללבוש את שלי".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
מרוצה בטורונטו. האפמן
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים