שתף קטע נבחר

מפעלי וישי בדרום: 15 מיליון דולר סיוע מהמדינה

המטרה - להרחיב את פעילות מפעליה בנגב, דבר שיביא לקליטה של עוד 1,500 עובדים

משרד התמ"ס אישר סיוע של 15 מיליון דולר לקבוצת וישיי, במטרה להרחיב את פעילות מפעליה בנגב. הרחבת המפעלים יביאו לקליטה של עוד 1,500 עובדים (1,000 בבאר שבע ו- 500 בדימונה). כך הודיעה היום (ב') שרת התמ"ס, דליה איציק.
כמו כן, התמ"ס יאפשר לוישיי להוציא קווי ייצור ישנים אשר פעלו מעל 7שנים ולהחליפם בקווי ייצור אשר מקורם בחו"ל, זאת בשל ביקושי השוק הענפי והשינויים הטכנולוגים (זאת ללא זכות נוספת למענקים בגין הציוד המחליף).
התמ"ס הודיע בעבר לחברת וישיי, יצרנית רכיבים אלקטרוניים וחברה-בת של וישיי העולמית, כי רק אם תגדיל את מספר המועסקים בה ב-500 איש לשנה במשך 3 שנים - תוספת של 1,500 איש - יופשרו המענקים בסך 15 מיליון דולר שאושרו לה בעבר.
מבדיקה שערך התמ"ס לפני מספר חודשים התברר, כי חברת וישיי ישראל מעסיקה 3,500 עובדים פחות ממה שהתחייבה למדינה בתמורה למענקים בסך יותר מ-100 מיליון דולר שקיבלה בעבר עבור הרחבת מפעליה.
עוד התברר, שבגלל המשבר בתעשיית הרכיבים והתקשורת בעולם פיטרה וישיי ישראל בשנתיים האחרונות כ-2,400 עובדים במפעליה במגדל העמק, חולון, דימונה ובאר-שבע. זאת, למרות התחייבותה להעסקת 4,000 עובדים. כתוצאה מהגילוי ואי עמידת החברה בהתחיבויותיה עיכב התמ"ס תשלום מענקים לוישיי והודיע כי יעכב גם בקשות חדשות שתגיש למרכז ההשקעות. החברה הצהירה, כי בכוונתה להרחיב את מפעליה בדימונה ובבאר-שבע בהיקף של 70 מיליון שקל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתר הכנסת
איציק. גיוס עובדים בב"ש ודימונה
אתר הכנסת
מומלצים