שתף קטע נבחר

מרצ הכי "סביבתית" בכנסת, ש"ס הכי פחות

לפי בדיקה שערכה עמותת אדם טבע ודין, הגישו חברי הכנסת של מרצ 19 הצעות חוק בתחום איכות הסביבה; חברי ש"ס הגישו 10 הצעות חוק שעלולות לפגוע בסביבה. בסך הכל אושרו רק 6 חוקים ידידותיים לסביבה

מרצ היתה הסיעה "הסביבתית" ביותר בכנסת ה-15. כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אדם טבע ודין. מרצ הגישה במהלך הכנסת היוצאת 19 הצעות חוק בנושא איכות הסביבה.
מפלגות נוספות שבלטו בפעילותן הסביבתית הן שינוי שהגישה 15 הצעות חוק סביבתיות, והמרכז והעבודה שהגישו כל אחת 10 הצעות חוק. אחריהן ניצבות סיעות האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, הליכוד, המפד"ל ויהדות התורה.
הסיעה שבלטה בפעילותה האנטי סביבתית היא סיעת ש"ס, אשר לעומת 2 הצעות בעלי גוון סביבתי שהוגשו על ידי חבריה, נזקפות לחובתה 10 הצעות חוק המשרתות אינטרסים אנטי-סביבתיים. בין הצעות חוק אלה, הצעתו של ח"כ יאיר פרץ, שמטרתה להסמיך את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאשר שימושים חורגים על קרקע חקלאית. בנוסף, הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן, המבקשת לצרף לתחומי סמכותה של הוועדה לתשתיות לאומיות, סמכויות אישור של פרויקטים גדולים למגורים, דבר שיביא לאישורן של תוכניות אלו בהליך מזורז ויקשה על זכות ההתנגדות של הציבור.
מנתוני אדם טבע ודין עולה, כי חברי הכנסת שהצטיינו בפעילותם הסביבתית הם מוסי רז (מרצ) ונחמה רונן (לשעבר המרכז ועתה ליכוד), שהגישו כל אחד 8 הצעות חוק סביבתיות; יהודית נאות ואברהם פורז (שינוי), שהגישו 7 הצעות חוק סביבתיות.
ח"כים אחרים בלטו בתמיכתם בהצעות החוק ובקידומן: משה גפני (יהדות התורה), אבי יחזקאל ואופיר פינס (העבודה), מיכאל נולדמן ואליעזר כהן (האיחוד הלאומי), עוזי לנדאו (ליכוד), זבולון אורלב (מפד"ל), תמר גוז'נסקי (חד"ש) ואחמד טיבי (תע"ל).
יצוין כי רק 6 מבין הצעות החוק הסביבתיות של חברי הכנסת, אושרו. ביניהן הצעת חוק הפיקדון של ח"כ אברהם פורז; הצעת החוק של ח"כ יהודית נאות המחייבת הצבת שלט בכל מקום בו עתידה להתבצע בנייה, כדי ליידע את התושבים שניתן להגיש התנגדות, והצעת החוק של ח"כ אבי יחזקאל, המחייבת דיווח על איכות מי שתייה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אגמון
רז. בין המצטיינים
צילום: אורן אגמון
גפני. קידם הצעות
מומלצים