שתף קטע נבחר

שלושת המועמדים ב"עבודה" מסבירים: למה אני?

המועמדים לראשות מפלגת העבודה בפריימריס שייערכו מחרתיים, בניסיון שכנוע של הרגע האחרון

עמרם מצנע בנימין בן-אליעזר חיים רמון 

עמרם מצנע, בנימין בן אליעזר וחיים רמון, שלושת המועמדים לראשות מפלגת העבודה, מסבירים הבוקר (א') ב"ידיעות אחרונות", למה הכי כדאי לבחור בהם.

עמרם מצנע
אני אשנה

שאלתי את עצמי את השאלות, שלו היינו נפגשים, הייתם שואלים.

למה אני? כי דרושה מנהיגות אחרת. לי ולאנשים הרבים שהולכים אתי יש גם את הניסיון וגם את היכולת.

האם יש לי ניסיון? 30 שנה בצבא, 9 שנים בראשות העיר חיפה, ניסיון בקליטת עלייה, בדו קיום בין ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, בטיפול בעוני, בקידום החינוך ובטיפול יומיומי בצרכי האזרחים.

מה אעשה כשאבחר לראשות המפלגה? אאחד את המפלגה וביחד ננצח במאבק האמיתי על דמותה ועתידה של ישראל.

מה אעשה כשאבחר לראשות הממשלה? אלחם בטרור ללא קשר למהלכים מדיניים ואפעיל כלים מדיניים ללא קשר למלחמת החורמה בטרור. ממשלת ישראל בראשותי תיפרד מהפלסטינים. אם ירצו, ניפרד בהסכמה. אם לא ירצו, ניפרד באופן חד-צדדי. נשנה את סדר העדיפויות. במקום כסף להתנחלויות – כסף לרעבים, למשפחות חד הוריות, לילדים בסיכון, לשיקום החברה.

חזור למעלה
בנימין בן-אליעזר
אני אנצח

בעוד יומיים נדע האם מפלגת העבודה מסתערת על הנהגת המדינה או שהיא חלילה מדדה שוב לספסלי האופוזיציה.

ברגע האמת, אנחנו במפלגת העבודה, חייבים להיות שם. להיות אלה שמובילים את המדינה. אסור להשאיר את ההנהגה לממשלת הימין הקיצוני.

אין לנו זמן לטעויות, לניסיונות. ההיסטוריה, כמו גם הגימלאים, האמהות החד-הוריות ובני עיירות הפיתוח, לא יחכו לנו. את המיליארדים שייתן הימין הקיצוני להתנחלויות, אי אפשר יהיה להחזיר.

לשם כך עלינו לנצח ואפשר לנצח. אנחנו לא צריכים הנהגה מנומסת, אלא מנצחת. לבחור את המנהיג היחיד, שהוא ראש גשר למצביעים מהימין והמרכז. לא במנהיג שאיתו נפסיד בוודאות.

כדי לנצח אותנו לא צריכים מנהיגות אחרת, אלא מצביעים אחרים, מהמרכז ומהימין. זה מה שיקבע אם נרכיב את הממשלה הבאה ונעשה היסטוריה, או שנידחק לשוליה. מי שיכול לעשות את זה – הוא אני.

חזור למעלה
חיים רמון
אני אבצע

כראש ממשלה אבצע מיד את תוכנית גדר ההפרדה החד-צדדית. אבנה תוך שנה חומת מגן לאורך כל מרחב הקו הירוק, אתחיל לפנות את ההתנחלויות בעזה.

ישראל לא תהיה עוד מדינה ללא גבול. נהפוך למדינה יהודית דמוקרטית ללא איום דמוגרפי על הרוב היהודי.

כראש הממשלה אקים את "קואליציית רבין", שתייצג את שבטי ישראל ותגשר ביניהם. אפעל לשינוי סדר העדיפויות הלאומיים – תקציבים עודפים מההתנחלויות והשטחים יועברו לקידום הרווחה, החינוך, הבריאות והתעסוקה.

הצגתי מועמדות, כי ממשלת שרון נכשלה. אין שלום, אין ביטחון, אין פרנסה. ממשלת האחדות הפכה להיות ממשלת ימין קיצוני, ומפלגת העבודה הפכה להיות בה סרח עודף.

אני מביא איתי ניסיון עשיר בהנהגת מהפכות חברתיות, בניהול משרדי ממשלה, במעורבות בתהליך השלום בעשור האחרון, בהקמת קואליציות ובניהולן ובמאבק בלתי מתפשר בליכוד ובמנהיגיו.

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עמרם מצנע
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
בנימין בן אליעזר
צילום: איי פי
צילום איי פי
חיים רמון
צילום איי פי
מומלצים