שתף קטע נבחר

המערכת הפוליטית: ברכות ועקיצות למצנע

ח"כ שריד: מלאכת השיקום של העבודה עצומה. הלוואי שמצנע יוכיח את יכולתו המשקמת; מטה נתניהו: שרון ומצנע מניפים את דגל המדינה הפלסטינית; רק נתניהו מתנגד לה בתוקף. ח"כ לפיד: העבודה הפקירה את המרכז הפוליטי שלה

המערכת הפוליטית הגיבה הלילה (יום ג') על נצחונו המסתמן של עמרם מצנע בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה בברכות מנומסות לצד ספקנות עוקצנית.
יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד, בירך את מצנע על הניצחון בסקרים, עוד בטרם קבלת תוצאות האמת. "מצנע קיבל לידיו מפלגה מרוסקת, שאיבדה בהדרגה את זהותה", אמר שריד, "מלאכת השיקום של מפלגת העבודה היא עצומה, והלוואי שמצנע יוכיח בקרוב את יכולתו המשקמת ואת כישוריו".
ממטהו של בנימין נתניהו נמסר: "מהיום נשארו שלושה מועמדים לראשות הממשלה. שניים מהם - שרון ומצנע, מניפים את דגל המדינה הפלסטינית ואילו רק נתניהו מתנגד לה בתוקף, ורואה בה איום חמור על מדינת ישראל". במטה הוסיפו ואמרו: "הבחירה האמיתית היא לא בין ליכוד לעבודה, אלא האם יש לאפשר את הקמת המדינה הפלסטינית".
יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, אמר שניצחונו של מצנע, ששייך לאגף השמאלי ביותר של העבודה, משאיר במרכז הבמה הפוליטית חלל גדול, ותפקידה של שינוי למלא אותו. "העבודה איבדה הלילה את הציבור המרכזי במדינה שמוכן לוויתורים אבל לא לנסיגה חד צדדית, שתתפרש כפרס לטרור".
תנועת ש"ס פירסמה גם היא הודעה בעקבות ניצחונו המסתמן של מצנע על בנימין בן אליעזר. בהודעה קוראת תנועת ש"ס לציבור הספרדי מכל המפלגות "להפסיק ולרעות בשדות זרים ולהבין שאין להם שום תקומה ותקנה אלא בבית הפוליטי והתרבותי היחיד שלהם - בש"ס".

בהכנת הידיעה השתתפו סמדר שמואלי, דיאנה בחור וורד לוביץ'


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
מקוה שיפגין יכולת שיקום. שריד
צילום: גבי מנשה
צילום:גלי תיבון
חלל גדול במרכז הבמה הפוליטית. לפיד
צילום:גלי תיבון
מומלצים