שתף קטע נבחר

אולמרט: תומך בשרון; מחנה נתניהו: הובטח לו תיק החוץ

ראש עיריית ירושלים הצהיר הערב על תמיכתו בראש הממשלה במירוץ מול ראשות הליכוד. אמש עשה זאת מופז. במחנה נתניהו טוענים: שרון הבטיח לאולמרט את תיק החוץ

חיזוק נוסף למחנה שרון בליכוד: ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, הודיע הערב (יום ג') על תמיכתו בשרון במירוץ נגד נתניהו. זאת לאחר שאמש עשה זאת שר הביטחון, שאול מופז.
"אני סבור שהמתמודדים בתפקידים בכירים בראשות התנועה צריכים להביע את דעתם בשאלה מי יהיה ראש המפלגה", הסביר אולמרט בשיחה עם ynet. "לא סביר שלא נביע עמדה בשאלה כה מרכזית".
במחנה נתניהו טוענים בתגובה, כי שרון הבטיח לאולמרט את תיק החוץ בממשלה הבאה, בתמורה לתמיכה הפומבית בו. "רק בגלל הבטחה זו הגיע אולמרט למסקנה, שהוויתור על ראשות עיריית ירושלים ישתלם לו", אומרים במחנהו של שר החוץ הנוכחי, ומוסיפים: "אולמרט סייע לברק לנצח את הליכוד בבחירות 99', כאשר הביע את אמונו בו בשעה ששאלת חלוקתה של ירושלים עמדה על הפרק".

מקורבי שרון: "הלחץ של נתניהו ברור"

ראש העיר ומקרוביו של ראש הממשלה מכחישים נמרצות את דבר הסיכום. אהוד אולמרט אמר בתגובה: "אין לתפוס אדם בצערו. אולי במחנה נתניהו חושבים שתמיכה במועמד חייבת להיות על בסיס הבטחה כלשהי. בינתיים, היחיד שקיבל הבטחה הוא נתניהו, שקיבל משרון את האפשרות לקבל שיריון במקום השני אם יפסיד בפריימריס". עם זאת, הוסיף אולמרט כי יחסיו עם נתניהו "טובים כשהיו".
גם במטה שרון מתייחסים בביטול לידיעה על הסיכום שהושג לכאורה בעניין התיק שיינתן לאולמרט. "ההשמצות שלוחות הרסן הללו רק מזיקות לליכוד", אומרים במטה, ומוסיפים כי "הלחץ בו נמצא נתניהו ברור, לאור הפיחות ההולך ונמשך במספר תומכיו". עוד אומרים במטה כי "אמנם, אולמרט הודיע שלא ירצה לעזוב את עיריית ירושלים אם לא יקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים את הממשלה (אוצר, חוץ, ביטחון). אך דבר לא הובטח לו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
אולמרט. חייבים להביע עמדה
צילום גלי תיבון
צילום: רויטרס
נתניהו. רק בגלל הבטחה
צילום: רויטרס
מומלצים