שתף קטע נבחר

שרון מול נתניהו: סיבוב נוסף

ועידת הליכוד מתכנסת בצל מאבק חדש בין אנשי שרון לנתניהו בסוגיית הרשימה לכנסת. בסוף השבוע קיבלה נשיאת בית הדין של התנועה עתירות, על פיהן הח"כים המכהנים (שרובם תומכי נתניהו) ישובו לרשימת המחוזות וייאבקו שם מול המועמדים החדשים. היום תדון מנהלת הליכוד בעתירה נגדית

הניצחון של שרון על נתניהו בהתמודדות על ראשות הליכוד לא יאפשר לראש הממשלה לנוח על זרי הדפנה להרבה זמן. התאריך המכריע הבא במאבק המתמשך בין השניים הוא ה-8 בדצמבר, אז תיקבע רשימת חברי הליכוד לכנסת הבאה.
ועידת הליכוד האחרונה קבעה שהרשימה תכלול 18 מקומות. מאחר שהמקומות הראשונים מובטחים לשרון ונתניהו, והמקום העשירי משוריין לאישה, נשארו רק 15 מקומות פנויים ברשימה.
שני הצדדים מעוניינים להכניס כמה שיותר תומכים מטעמם לרשימה, כדי להגדיל את כוחם בסיעה.
מכיוון מחנה נתניהו נשמעים קולות הקוראים להרחיב את הרשימה והיום (א') בכינוס ההמשך של ועידת הליכוד, צפוי להתקיים דיון בנושא. בוועידה הקודמת הוחלט שלא לאפשר לחברי כנסת או שרים מכהנים להתמודד שוב על מקום מטעם המחוז. החלטה זו פוגעת בעיקר בח"כים שטייניץ, בוים, קרא ואלי כהן, שרובם מזוהים עם נתניהו, ומונעת מהם כמעט לחלוטין את האפשרות להתברג לרשימה.
בסוף השבוע קיבלה נשיאת בית הדין של הליכוד, השופטת בדימוס חנה אבנאור, שורה של עתירות שהוגשו על ידי מתמודדים שונים. היא קבעה כי חברי כנסת מכהנים, שאינם מהליכוד וח"כים לשעבר יוכלו להתמודד גם על המקומות המוקצים למחוזות, ולא רק ברשימה הארצית. מנהלת הליכוד הכינה עתירה נגדית שתידון היום בצהריים. החשש הוא כי אם לא יושגו הסכמות מוקדמות בין נציגי נתניהו ושרון, אורי שני וישראל כץ, הדבר יוביל לעימותים בוועידה ולשבירת חזות האחדות שהושגה בועידה הקודמת.
בתוך כך במטה שרון לא מבזבזים זמן על חגיגות ניצחון, והחלו מתכוננים לשלב הבא - הבחירות הכלליות ב-28 בינואר.
צוות המטה יישאר, ברובו, באותו ההרכב שהתמודד על ראשות הליכוד, אם כי יצורפו אליו מומחים ואנשי מקצוע שיטפלו בהכנת תשדירי התעמולה בטלוויזיה וברדיו. צוותו של שרון כולל, בין היתר, את איש הפירסום ראובן אדלר, מקורבו של שרון, ואת יועצי הקמפיין אייל ארד וליאור חורב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לא מבזבז זמן על חגיגות. שרון
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
קריאות להרחבת הרשימה לכנסת. נתניהו
צילום: רויטרס
מומלצים