שתף קטע נבחר

ליגת העל: הפועל ב"ש - מכבי חיפה 0:2

הפועל באר שבע הייתה טובה יותר, יצירתית יותר ובעיקר רעבה יותר ממכבי חיפה, והנחילה לירוקים הפסד שני העונה. אבו-לאבן כבש ראשון בדקה ה-30 ובהמשך נפגע בקרסולו (סובל משבר וייעדר 2-3 חודשים), חליווה קבע את התוצאה הסופית בדקה ה-73. אלמשונינו הורחק בדקה ה-89 לאחר פגיעה ללא כדור בבונפלד

במשחק שנעל את המחזור ה-11 והסיבוב הראשון בליגת העל גברה בביתה הפועל באר שבע 0:2 על מכבי חיפה והנחילה לה הפסד שני העונה. בעקבות הפסד האלופה, נותר הפער בינה לבין הפועל תל אביב, אשר במקום השני, שלוש נקודות בלבד. באר שבע, אשר השיגה את נצחונה הרביעי, חזרה למקום הרביעי והדיחה משם את מכבי נתניה.
לצפייה בטבלת ליגת העל לחץ כאן.
חיפה חסרה במשחק מול באר שבע את אחד השחקנים החשובים ביותר שלה (אם לא החשוב בהם) - איגביני יעקובו. גדולתו של יעקובו, ואת זה למדו האוהדים בישראל כבר מזמן, היא יכולתו לכבוש שער מחצי-מצב, גם כאשר הקבוצה מקרטעת. במשחק הערב, אשר בהחלט ניתן לומר כי הירוקים קירטעו בו, הייתה חסרה רגלו של החלוץ הניגרי, כדי שתתרגם לשערים את המצבים הבודדים אליהם הגיעה הקבוצה.
מלבד ההרכב החסר יכול יצחק שום לבוא בטענות בעיקר אל האווירה המנומנמת-משהו ששידרו שחקניו על הדשא. אמנם רוסו וקטן ניסו להכניס קצת פילפל בחבריהם אבל הנחישות והברק שאפיינו את האלופה בחודשיים האחרונים, בעיקר באירופה, נעלמו כלא היו בדשא המשופץ של 'וסרמיל'. ההגנה אפשרה לחלוצי באר שבע להתקרב בקלות רבה מדי אל הרחבה ורמי אבו-לאבן ותומר חליווה ניצלו זאת פעמיים כדי למצוא את הרשת.

מחצית ראשונה: אבו-לאבן כובש ונפצע

ההזדמנות המסוכנת הראשונה (דקה 11) הייתה לזכותם של המארחים; שוקי נגר מסר מאגף שמאל אל הרחבה, דודו אוואט השמיט את הכדור אך למזלו תפס אותו מיד ולא אפשר לחליווה לעוט על המציאה. חיפה התעוררה ובדקה ה-16 התקרבה פעמיים לשערו של אסי רחמים: תחילה הגביה יניב קטן מימין ורפי כהן פיספס את הכדור ומיד לאחר מכן פרץ ננאד פראליה לרחבה, עבר בין שני מגינים ונפל, אולם השופט לא שרק לפנדל.
דווקא אחרי דקות טובות של חיפה עלתה באר שבע ליתרון (דקה 30): קאקו בלסינג מסר לאבו-לאבן, שמ-20 מטר בעט כדור מסובב היטב שפגע בקורה ונכנס פנימה.
דקה לאחר שכבש את השער נפצע אבו-לאבן בפעולת הגנה והוחלף על ידי אופיר חיים. הוא נפגע בקרסולו הימני ולאחר שנלקח לבית החולים התברר כי הוא סובל משבר, אשר ייאלץ אותו להיעדר לתקופה של חודשיים-שלושה.
שלוש דקות לפני ההפסקה כמעט כבשה באר שבע שער נוסף: סתיו אלימלך מסר כדור נהדר אל ברטוש טרכולסקי אשר הסתובב, בעט מצויין אך החמיץ את השער בסנטימטרים.

מחצית שנייה: חליווה מעלים את ההגנה החיפנית

באר שבע המשיכה לשחק רגוע גם לאחר ההפסקה וסיכנה את שערה של חיפה כבר בדקה ה-50, כאשר אלימלך ניצל כדור שנהדף אליו מההגנה הירוקה ובעט היטב, אך אוואט היה במקום כדי לעצור. מצב מצויין היה לטרכולסקי (54), אשר לאחר ערבוביה ברחבה בעט מחמישה מטרים היישר אל גופו של אוואט.
חיפה יצאה להתקפה מסוכנת נדירה בדקה ה-60, בסיומה מסר אדורם קייסי אל סביליה שחתך שמאלה בתוך הרחבה, מסר למרכז, ובסיום המהלך ניסה קטן לבעוט אך הגנת באר שבע הרחיקה.
בדקה ה-70 שוב הייתה באר שבע קרובה להגדיל את היתרון: רמי אליהו החל מהלך שנמשך במסירה של אורן סגרון מקו הרוחב, אולם אופיר חיים איחר להגיע אל הכדור ואיפשר לאוואט להדוף.
בדקה ה-73 הגיע השני של המארחים: חליווה זכה בכדור לאחר מאבק עם מיכאל זנדברג, עבר את איל אלמושינו כאילו אינו קיים ובעט מדוייק מ-16 מ' לפינה הרחוקה של השער.
בדקה ה-83 קיבל חיים מסירת רוחב מאלימלך ובעט כדור אדיר שעשה דרכו אל החיבורים אך נהדף על ידי אוואט בקצות האצבעות. בדקה ה-89 השלימה חיפה סופית עם ההפסד ונותרה בעשרה שחקנים: אלמושנינו, שעוד לפני כן גילה סימני עצבנות, הורחק בעקבות פגיעה ללא כדור בבונפלד.

הרכבים

הפועל באר שבע: רחמים, אליהו, מדונוביץ', אלול, נגר, אבו לאבן (חיים), חליווה, אלימלך, בלסינג, סגרון (יפרח), טרכולסקי (בונפלד).
הרכב מכבי חיפה: אוואט, ז'אנו, חרזי, בנאדו, קייסי, רוסו, אלמושנינו, פראליה (זנדברג), באדיר (ישראלביץ'), כהן (סביליה), קטן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום יוסי רוט
לופא קדוש. זכה בניצחון יוקרתי
צילום יוסי רוט
צילום: יוסי רוט
שום. יצטרך להחזיר את המוטיבציה
צילום: יוסי רוט
צילום ערוץ 2
אלמושנינו. תפס עצבים
צילום ערוץ 2
מומלצים