שתף קטע נבחר

מוכתרי: העדפתי את החמישייה בחיפה

למרות שקיבל הצעה מהפועל ירושלים העדיף מלך הסלים הישראלי את דקות המשחק במ.כ. חיפה על פני הספסל הירושלמי רגע לאחר שסיכם במ.כ. חיפה

אחד הדברים הראשונים שעשה אמיר מוכתרי, לאחר שסיכם ביום שני לשנתיים במ.כ. חיפה, הוא להתקשר ליוגוסלביה, למקסו אוסטואיץ', מאמן קבוצתו הקודמת, הפועל חיפה/נשר.
"רציתי לספר בעצמי למקסו שאני עוזב, ולא שהוא ישמע את זה דרך העיתונים", הסביר מוכתרי. "הוא אמר לי שהוא מצטער מאוד, אבל איחל לי הצלחה. אמרתי לו שאני אוהב אותו ושאשמור איתו על קשר בארץ".
שיחת הטלפון הזאת סגרה, ככל הנראה, קיץ קצר אך עמוס מאוד שעבר על מוכתרי. הסנטר הצעיר, שכמעט התקבע על תקן של הבטחה לא ממומשת, עשה את הפריצה הגדולה שלו בשנה שעברה, והיה למלך הסלים הישראלי (16 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק). לאחר שהסתיימה העונה, מוכתרי יכול היה להרגיש סוף סוף שהגשים את עצמו, וההצעות שהגיעו, היו רק סימפטום.
"לפני שחתמתי בהפועל חיפה/נשר", משחזר השחקן, "היו לי אולי שתי הצעות. השנה כבר היו לי הרבה יותר פניות. הרגשתי שאני מחוזר, וברור לי שזאת תוצאה של העונה הטובה. אני מקווה שלקחתי החלטה טובה לבוא למ.כ. חיפה".
למוכתרי היו ארבע הצעות עיקריות: משתי החיפניות, מהפועל ירושלים והצעה נוספת מקבוצה בלגית. בתחילה קסמה לו ירושלים יותר מכל, אולם דווקא איגוד הכדורסל הוא זה שהיטה את הכף לטובת מ.כ. חיפה.
מוכתרי: "אחרי החלטת האיגוד לאפשר שיתוף של שני זרים ושני בוסמנים, הבנתי שבירושלים אני אהיה שחקן מחליף ולא יהיה לי מקום קבוע בחמישייה. אחרי העונה הטובה שעשיתי, לא רציתי לשחק מעט. מכל יתר ההצעות, זו של מ.כ. חיפה הייתה הכדאית ביותר. בכלל, המפתח לפריצה שלי בעונה שעברה היה דקות המשחק, ולא רציתי לאבד את זה העונה".
גורם נוסף שקרב אותו לקבוצה, היה המאמן, אפי בירנבוים. "אני מכיר את אפי הרבה שנים ומעריך אותו מאוד. אחד השיקולים המרכזיים שלי היה שהוא יהיה שם".

לפנייה לכתב/ת
ארכיון ידיעות אחרונות
אמיר מוכתרי
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים