שתף קטע נבחר

מוריס גיב הלך לעולמו

גיב, מחבריה של הבי גי'ז, מת מהתקף לב, בו לקה במהלך ניתוח בבטנו. היה בן 53 במותו

חבר להקת הבי ג'יז, מוריס גיב, הלך היום (א') לעולמו בפלורידה. גיב בן ה-53 מת מהתקף לב שנגרם במהלך ניתוח שעבר בבטנו בסוף השבוע.
ביום חמישי התמוטט גיב בביתו במיאמי והובהל לבית החולים. הוא עבר ניתוח בבטנו ואושפז במצב קריטי אך יציב למשך שלושה ימים עד שמת הבוקר (לפי שעון ישראל). בהודעה שפירסמה משפחתו לאחר מותו נאמר: "האהבה שלו, ההתלהבות והאנרגיה הרבה שבה חי את חייו, ישמשו השראה לכולנו. אנו נתגעגע אליו מאוד".
גיב, אחיו התאום רובין ואחיהם הגדול בארי, הקימו את הבי ג'יס בשנת 1968 בבריסבן, אוסטרליה. הם התפרסמו בעקבות מספר להיטים, ביניהם "I Started a Joke", וכעבור מספר שנים עברו להתגורר בפלורידה. פרסומם הרב בא להם בעיקר לאחר שהוציאו בשנת 1977 את פס-הקול לסרט הקולנוע "שיגעון המוזיקה" ("Saturday Night Fever") בכיכובו של ג'ון טרבולטה, שהפך לאחד מפסי-הקול הנמכרים ביותר בהיסטוריה, וכלל, בין היתר, את השירים "Stayin' Alive", "More Than a Woman" ו-" How Deep Is Your Love".
הלהקה, מסמליה המובהקים של שנות ה-70, זכתה במספר פרסי גראמי. אלבומם האחרון, "This Is Where I Came In", יצא בארה"ב בשנת 2001.
זוהי הטרגדיה השניה הפוקדת את משפחת גיב. בשנת 1988, בשיא הצלחתו כסולן, הלך לעולמו אחיהם הצעיר אנדי ממחלת לב, שנבעה מהתמכרותו לקוקאין. הוא היה בן 30 במותו.

הרמוניות קוליות מושלמות, גירושין ואלכוהול

המוזיקה של הבי ג'יז אופיינה עוד בתחילת דרכם בהרמוניות קוליות משויפות ומרשימות. "נהגנו לשיר את 'הלוליפופ' ושירים מהסוג הזה ולמדנו לשיר בהרמוניה, כמעט באופן טבעי.", אמר פעם מוריס. לצד אחיו הבכור, בארי, היה מוריס דמות מפתח בהצלחה של הלהקה, שנוהלה בשיא הצלחתה על-ידי האמרגן הבריטי רוברט סטיגווד. מוריס, שלא הרבה לקחת על עצמו קטעי סולו ווקאליים, היה שותף להפקה המוזיקלית ולעיבודי הקולות של הלהקה. בהקלטות (בעיקר בתחילת דרכם) היא ניגן גיטרות, פסנתר, אורגן ומלוטרון, ולעיתים גם תופים.
מוריס עמל בסוף שנות ה- 60 על אלבום סולו ראשון, שממנו יצא סינגל ראשון בשם "Railroad". במהלך ההקלטות פגש מוריס את כוכבת הפופ הבריטית, לולו, אותה נשא לאישה ב- 69'. תקליט הסולו מעולם לא יצא באופן רשמי, אבל מוריס כתב עם המוזיקאי בילי לורי, שעבד איתו על האלבום, את השיר "The Loner", שנכלל בסרט "בלומפילד" (או הגיבור"), בכיכובו של ריצ'ארד האריס.
נישואיהם של מוריס ולולו קרסו לאחר ארבע שנים בזמן התמכרותו של מוריס לאלכוהול, מה שמנע ממוריס לשמש כנגן הבס של הלהקה בכמה מן ההקלטות החשובות של התקופה ההיא. עם זאת, שנות ה- 70 היו עדות לקאמבק מרהיב של האחים. הם נטשו את ההרמוניות הביטלסיות ואימצו צליל חדש, המושפע מהמוזיקה השחורה הפופולרית של התקופה. הצליל החדש, כאמור, הניב תוצאות אמנותיות ומסחריות נדירות בפסקול הסרט "שיגעון המוזיקה".
בשנת 84' חזר מוריס לעבוד על אלבום סולו ראשון, שממנו יצא סינגל אחד, "Hold Her In Your Hands", וכתב פסקול לסרט ל"The Supernaturals", שבסופו של דבר לא התקבל על-ידי המפיקים. נישואיו השניים לאיבון ספנסרלי באמצע שנות ה- 80 נמשכו שנתיים ובסופן (במקביל למותו של אחיו הצעיר, אנדי), כך דווחו הטבלואידים, חזר מוריס לטיפה המרה, ממנה השתקם בהקלטות האלבום "One" של הבי ג'יז מ- 89'.





לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים