שתף קטע נבחר

ירדן: הכלב שימש כדוור בין האהובים - ונהרג בידי האח

בני זוג בירדן, שניסו להסתיר את אהבתם, החליפו מכתבים באמצעות כלבם. המכתב האחרון, בו הציע בן הזוג נישואים לאהובתו, התגלה בידי אחיה. הוא זעם, הותקף בידי הכלב, והרג אותו

בני זוג ירדנים מצאו דרך מקורית להסתיר את יחסיהם: הם החליפו מכתבי אהבה באמצעות כלבם. אולם הסידור הנוח לא החזיק מעמד לאורך זמן: אחיה של הבחורה גילה את אחד המכתבים החשאיים, והוויכוח המשפחתי הסוער גבה את חייו של הכלב.
האירוע המצער התרחש בעיירת הכורים זרקא, 27 ק"מ צפונית-מזרחית לבירה רבת-עמון. על-פי הנוהג במקום, הסכמת ההורים דרושה לקיום חתונה. אולם הזוג הצעיר היסס לבקש את רשות ההורים.
הכלב בן ה-3, מסוג "רועה גרמני", שימש כ"דוור" במשך שנה. במכתב האחרון שצווה להעביר ביקש בן הזוג את ידה של אהובתו. הכלב, שכונה "ביג ג'ו", הגיע אל הבית כשהצעת הנישואים צמודה אל גבו. אולם אחיה של בת הזוג הקדים למצוא את הכלב.
האח חטף את המכתב, קרא אותו בקול, ובינו לבין אחותו פרץ ויכוח קולני. "ביג ג'ו" הסתער לעבר האח, שמיהר לאחוז באבן ולחבוט בראשו. בסוף היום נותר האח פצוע ומדמם, ואילו הכלב נפח את נשמתו.
סביב הבית התאספו שכנים רבים, שהצליחו לשכנע את הוריה של בת הזוג להתיר את קיום החתונה. ואילו הכלב, שכבר לא יזכה לנכוח בטקס המרגש, נקבר בחצר הבית, כשבעליו נשבעים: "לא נשכח אותו לעולם".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
הכלב שימש כדוור (ארכיון)
צילום: אפי שריר
מומלצים