שתף קטע נבחר

סופית: תשדיר הברכה של הרב כדורי נפסל

העליון דחה עתירה של "אהבת ישראל" נגד ההחלטה לפסול תשדיר, בו מברך הרב כדורי את ציבור הבוחרים. במפלגה זועמים: "גדול המקובלים הוכנס לגטו רוחני"

בית המשפט העליון דחה היום (א') את העתירה שהגישה מפלגת "אהבת ישראל" נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול תשדיר בחירות, בו מופיעה ברכה לבוחרים מפיו של הרב כדורי.
בתשדיר נראה המקובל הרב באומרו כי "מי שבירך את אבותינו הוא יברך את בוחרי אהבת ישראל". עורך-הדין אמיר רוזנברג, שהגיש את העתירה בשם המפלגה, טען בפני השופטים כי "פסילת התשדיר היא פסילה של שיקול דעת הבוחר". לדבריו, "יש דו-שיח דמוקרטי גם בין חובשי הכיפות".
השופט תיאודור אור, שעמד בראש הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט העליון, הציע למפלגה למצוא נוסח אחר, שיהיה מקובל על יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין. אך נציגי המפלגה דחו את ההצעה. השופט אור ביקש למשוך את העתירה כדי להימנע מהתערבות בהחלטתו של השופט חשין, אך גם בקשה זו התקבלה בסירוב.
השופטים החליטו לדחות את הערעור, בנימוק ש"הברכה מהווה השפעה ישירה על ציבור הבוחרים והיא תשבש את שיקול דעת הבוחר, מאחר שמדובר באדם המייחסים לו סגולות כאלה ואחרות". מאיר עמר, מספר 2 ברשימת "אהבת ישראל" לכנסת, אמר בתגובה כי מדובר ב"סתימת פיו של הרב כדורי, והכנסת גדול המקובלים לגטו רוחני".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שאולי שם טוב
הרב כדורי. את אלי ישי הוא בירך
שאולי שם טוב
צילום גלי תיבון
השופט אור. דחה את העתירה
צילום גלי תיבון
מומלצים