שתף קטע נבחר

רוצחי דני כץ לעליון: "ההודאות הוצאו מאתנו בכוח"

ביהמ"ש העליון דן היום בדרישתם של חמשת הרוצחים לאפשר להם משפט חוזר, לאחר שהורשעו כבר פעמיים ברצח הנער ובמעשה סדום בגופתו. נציגת המדינה מתנגדת: "10 שופטים כבר הרשיעו אותם פה-אחד"

האם פרשת רצח הילד דני כץ, שמסעירה את המדינה זה 22 שנה, עומדת בפני משפט שלישי? היום (ב') דן בית המשפט העליון בבקשת חמשת הרוצחים לערוך להם משפט נוסף, לאחר שהורשעו כבר פעמיים ברצח הנער ובביצוע מעשה סדום בגופתו.
דני כץ ז"ל נחטף ונרצח בדצמבר 1983, בהיותו בן 15. החמישה - אחמד קוזלי, סמיר ג'נאמה, פתחי ג'נאמה, עלי מחמד גנאיים ועאטף סביחי - הורשעו לראשונה ב-1985 בבית-המשפט המחוזי בחיפה. בפברואר אשתקד הם הורשעו פעם נוספת, במשפט חוזר שנערך להם בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.
באמצעות עורך-דינם, אביגדור פלדמן, מבקשים החמישה היתר לערער פעם נוספת על הרשעתם. הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט אליהו מצא, איפשר היום לצדדים לטעון את טיעוניהם, בטרם יכריע אם לאפשר את קיום המשפט בשלישית.

ה"קלף" של ההגנה: דו"ח השב"כ

פלדמן טען כי "למדינה צריך להיות אינטרס מוחלט להביא את התיק לדיון סופי בבית המשפט עליון, בעיקר בשל טענות קשות נגד החקירה המשטרתית האלימה, ולאור העובדה שההודאות הוצאו מהנאשמים בכוח". הוא הוסיף כי "התיק הזה מעוות זה שנים את מערכת המשפט בישראל, ועליו להגיע לתחנה האחרונה".
החמישה הורשעו ברצח ובעבירת מין שביצעו כאשר היו צעירים. לטענת עורך הדין, "לא ייתכן, מבחינה סטטיסטית, שחמישה מכרים יסבלו בו-זמנית מהפרעה ומסטייה מינית קשה, ולא מתקבל על הדעת שלאחר כל החקירות, לא נמצא ולו פרט נסיבתי אחד שקושר אותם לעבירה - לא שיער, לא סיב בגד או דם". עורך הדין טוען כי "התיק בנוי רק על הודאת הנאשמים, ואין שום ראיה אחרת".
עורך הדין מבקש לחזק את טענותיו בהסתמכו על דו"ח סודי של השב"כ, שלא הוצג במשפט הראשון, והתגלה רק מאוחר יותר. לדבריו, הדו"ח מוכיח כי לא נמצא מניע לאומני סביר לרצח, ומכאן שהודאות הנאשמים הוצאו באמצעים פסולים וכתוצאה ישירה של שימוש בכוח. פלדמן מבקש מבית המשפט העליון "להפעיל ביקורת שיפוטית מתחייבת".

המדינה: החוקרים לא יכלו להכתיב

המשנה לפרקליטת המדינה בענייני פלילים, עו"ד נאווה בן אור, הקריאה בפני שופטי העליון את הודאתו של פתחי גנאמה, תושב סחנין, שהורשע ברצח. "הילד היה צועק ובוכה ואמר תעזבו אותי. הצעקות היו נמוכות בגלל שאחמד שם ידו על האף של הילדץ אחר כך הובא הילד לצריף, בו היה גריל דלוק עם פחמים, והצריף היה חשוך".
לטענת עו"ד בן אור, "החוקרים לא יכלו להכתיב תיאורים אותנטיים שכאלה". היא ציינה שעשרה שופטים דנו בתיק במהלך השנים, וכולם הרשיעו פה-אחד את חמשת הנאשמים.
שופטי בית המשפט העליון ימסרו בקרוב את החלטתם בעניין האפשרות למשפט שלישי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דני כץ ז"ל. הפרשה שממאנת להסתיים
ברק אוסרוביץ
הרוצחים מבקשים משפט חוזר (ארכיון)
ברק אוסרוביץ
מומלצים