שתף קטע נבחר

מאיר ניצן מהעבודה הופיע בכנס של שרון

ראש עיריית ראשון לציון איחל לרה"מ להקים ממשלת אחדות. מטה שרון: הוא הפגין אומץ לב ציבורי; העבודה: ממשלת האחדות היחידה האפשרית - בראשות מצנע

מאות מתומכי הליכוד השתתפו הערב (שלישי) בכנס בראשון לציון. בכנס נאמו ראש הממשלה, אריאל שרון, שר החוץ, בנימין נתיהו וראש העירייה, מאיר ניצן.
ניצן, חבר מפלגת העבודה, הפתיע כשאיחל לראש הממשלה מעל הבמה "להקים ממשלה כרצונך, ממשלת אחדות לאומית, כפי שכל העם רוצה". עוד אמר ניצן: "רבים משורות המפלגה שבה אני נמצא רוצים להיות איתך, ואני אומר את זה ללא פחד וללא מורא כי זה לטובת מדינת ישראל".
מפלגת העבודה מיהרה להגיב לדבריו של ניצן. ממטה הבחירות של העבודה נמסר: "ממשלת האחדות היחידה היא בראשותו של עמרם מצנע, ומי שמשלה את עצמו שיש אפשרות אחרת מקומו אכן בכנס של הליכוד".
מנהל מטה ההסברה של ראש הממשלה, ליאור חורב, התייחס גם הוא לדבריו של ניצן ואמר: "אין ספק שמה שעשה ניצן דורש אומץ לב ציבורי, בעיקר שבוע לפני בחירות, למרות שהסכינים יישלפו מחר בוודאי. ניצן מייצג כיום את הקולות השפויים, כמי שמוכן להציב את האינטרסים של המדינה לפני אינטרסים מפלגתיים. בניגוד לחבורת הפחדנים במפלגת העבודה, ניצן גילה אומץ לב נדיר", דברי חורב.
ניצן ידוע בהתנגדותו לקו שהתווה מצנע במפלגת העבודה. בעבר שיגר התקפה חריפה לעברו ואמר: "תוכניתו המדינית היא סכנה לישראל, שתביא את עם ישראל למלחמת חורמה. מבטיחים להוריד התנחלויות כי זה נשמע טוב בציבור, אבל לי הסיסמאות האלה עושות חררה. המפלגה הולכת לכיוון בייליני".

שרון ניסה להרגיע את שרי הליכוד

עוד קודם לכן, הפגינו שרון ונתניהו אחדות משלהם בכך שהופיעו יחד בכנס. נתניהו שעלה לנאום הרעיף מחמאות על ראש הממשלה ועקץ את סיעת העבודה באומרו: "תראו אותנו, אנחנו מתלכדים, והם מתקוטטים. אצלנו היתה הכרעה, ויש התייצבות מאחורי ראש הממשלה, להבדיל מהם".
שרון התייחס בנאומו לדיווחים אודות חשש בקרב שרי הליכוד לגבי מיקומם בממשלה העתידית שירכיב. "אני רוצה להגיד לכם, שרי הממשלה שיושבים כאן לצידי - אין לכם מה לדאוג. אנחנו נמצאים בתנופה, ואם תימשך המגמה הזאת עוד יחסרו לנו שרים כדי להשלים את הממשלה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים