שתף קטע נבחר

לראשונה: הבנות עברו את הבנים בבגרות במתמטיקה

כך עולה ממימצאי בחינות הבגרות ל-2001. הבנות מובילות בפיזיקה, בכימיה ובביולוגיה ב-5 יחידות. בנים עדיין "שולטים" במדעי המחשב

לראשונה מצליחות הבנות, הניגשות לבחינות ברמת לימודים גבוהה של חמש יחידות במקצועות הריאליים במתמטיקה, בכימיה ובביולוגיה, להשיג ציונים גבוהים יותר מהבנים. בכך, הן עושות צעד משמעותי נוסף בניפוץ המיתוס המייחס בלעדיות לבנים בתחומים אלה. כך, עולה מניתוח מימצאי בחינות הבגרות 2001, שערכה ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, יפה ויגוצקי.
מהמימצאים, שנערכו במסגרת סיכום פעולות התערבות בבתי הספר לעידוד בנות ללמוד מקצועות ריאליים ומדעיים, עולה כי הבנות ממשיכות להשיג ציונים גבוהים יותר גם בפיזיקה, מקצוע שבו הצליחו להשיג את הבנים כבר בשנה שעברה.
בשנתיים האחרונות עודדה שרת החינוך, לימור לבנת, פעולות לקידום שוויוניות בין בנים לבנות בבתי הספר.
מהנתונים עולה, כי ממוצע הציונים שהשיגו הבנות, שניגשו לבחינת בגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד, היה 85.5 לעומת 85.2 שהשיגו הבנים.
בכימיה - 5 יחידות, השיגו הבנות ציון ממוצע של 83.4 לעומת 82.2 שקיבלו הבנים. בפיזיקה - 5 יחידות, השיגו הבנות ציון ממוצע של 86, ואילו הבנים 84.7.
יצויין, כי הבנות ניצחו את הבנים במקצועות הללו גם בבחינות במספר יחידות לימוד קטן יותר. המקצוע הריאלי היחיד שבו הבנים עדיין "שולטים", הוא מדעי המחשב. בבחינה במקצוע זה בחמש יחידות לימוד השיגו הבנים ציון ממוצע 89 והבנות – 84.3.
עם זאת, למרות שמספר הבנות הניגשות לבחינות במקצועות ריאליים ברמת חמש יחידות גדל ב-25% מ-9,971 בשנת 1997 ל-12,540 בשנת 2001, עדיין מובילים הבנים ברמות מוגברות: 16,125 בנים בשנת 1997 לעומת 15,540 ב-2001.
ויגוצקי ציינה כי בארבע השנים האחרונות הצליחו הבנות לצמצם את הפערים הגדולים הודות לפעילות מסיבית, שנערכה בבתי הספר במטרה לעודד בנות ללמוד מדעים וטכנולוגיה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הולכים לבית ספר. הבנות עולות ליתרון
מומלצים