שתף קטע נבחר

הבחירות לסל וחסל

מערכת הבחירות הנוכחית, על שלטיה, פוסטריה ועלוניה, צפוייה להעלם מהרחובות כבר בשעות הקטנות של הלילה שאחרי יום הבחירות. בשלוש הערים הגדולות לוקחים את העבודה ברצינות

ראש עיריית חיפה והמועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת העבודה, עמרם מצנע, ירצה בוודאי לשכוח את מערכת הבחירות הנוכחית כמה שיותר מהר. תעיד על כך, היעילות והזריזות של עובדי הניקיון של עירו, שמבטיחים לתושבים להתעורר מחר בבוקר לחיפה נקיה.
"מערך התברואה העירוני בחיפה יעבוד במהלך יום הבחירות במערך חלקי בנוסף לצוותי כוננות שיוזעקו במידת הצורך על פי תלונות אזרחים", אומר דובר עירית חיפה, צביקה רוגר, "משמרת הלילה תהיה במערך מלא ומתוגבר והניקיון יערך לאורך הלילה ולפנות בוקר ומחר יתעוררו תושבי חיפה לעיר נקיה".
גם בתל-אביב נערכים ליום שאחרי, ובעיקר לפסולת שתבוא עמו. "בחצות יצאו 100 עובדי תברואה ופקחים", מעדכן הלל פרטוק דובר עיריית תל אביב. "עובדי הניקיון יפעלו בצירים הראשיים, שיכללו בין השאר את דרך נמיר, רח' אבן גבירול, שד' רוקח, ורח' בן יהודה עד הבוקר. מחר ישלימו את העבודה 600 עובדי תברואה של העיריה ופקחים, שידאגו לניקיון הסופי של העיר ובעיקר באיזורים בהם נמצאות 131 הקלפיות.
"הניקיונות המתוגברים יערכו עד יום שישי. מדובר בעשרות טונות של זבל ולכלוך, שלושה ימים יעבדו בלי הפסקה בכוחות מתוגברים, מדובר בים של עבודה, אבל עד יום שישי כשתצאו לשתות בבתי הקפה, הכל יהיה נקי".
בירושליים אולי יהיו פחות זריזים בפינוי הלכלוך שיותירו הבחירות, אבל יעילים לא פחות: "במשך היום אנחנו עובדים בצורה ממוקדת, ויש לנו צוותים לשעת חרום", אומר חגי אליאס, דובר עיריית ירושלים", אם יתגלה משהו חריג. מחר תהיה הערכות מיוחדת ונתגבר את עובדי הניקיון במקומות בהם מצויים הקלפיות המרכזיות והגדולות, בעיקר בשכונות הגדולות הפריפריליות: רמות, פסגת זאב, נוה יעקב.
"אנחנו מעריכים שיעברו יומיים-שלושה עד שנצליח לכסות את הפער של הליכלוך שיווצר שכן בנוסף לתעמולה הרגילה של יום בחירות, המפלגות משתמשות בירושלים כמנוף לא רק ביום הבחירות ותולות את השלטים שלהם בכל מקום ובכל עת. ביום רגיל מפנים בירושלים 1300 טון . ההערכה היא שתהיה הצטברות של כמה אלפים נוספים של היום הזה".
נאור ירושלמי, דובר ארגון הגג "חיים וסביבה", ארגון גג של ארגוני איכות הסביבה בישראל, מתריע על המפגע התברואתי שמביא עמו יום הבחירות: "מדובר בתוספת אדירה של אשפה, שתערם באתרי הפסולת של ישראל ולצידי הדרכים. אנחנו כבר טובעים בהרי פסולת וזו תוספת מיותרת. יש סכנה שבחלק מהמקומות, בעיקר במועצות אזוריות ומקומות קטנים, הערמות האלה יחוסלו בדרך של שרפה, מה שיכול לגרום לפליטה של גזים רעילים שיזהמו את האויר.
"מעבר להיבט הזיהומי, זוהי פגיעה בנוף ובאיכות הכללית שלו. אנחנו חיים כל יום בין הפרסומות לבין השלטים, ותוספת לא חוקית שתלויה בצידי הדרכים ולאורך הכבישים מהווה מטרד. אומנם זהו מטרד חולף, אך הוא חוזר כל כמה שנים ולא נעשית שום אכיפה של החוק הזה. מע"צ השתפרו במהירות הניקיון של צידי הדרכים אך אם היתה אכיפה וקנסות על המפלגות כל זה היה נמנע, שכן מדובר גם בדבר מסוכן, גם לנהגים, שהשלטים מסתירים את שדה הראיה שלהם, וגם כפי שראינו במקרה המצער אתמול, בו נהרג פעיל שתלה שלטים בצידי הכביש".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זיו קורן, לע"מ
פינוי הזבל יתרכז באיזורי הקלפיות בערים הגדולות
צילום: זיו קורן, לע"מ
צילום: דודו בכר
זריזות ויעילות. עובדי הזבל
צילום: דודו בכר
מומלצים