שתף קטע נבחר

מסתמן: 13 גנים לבני שלוש לא ייפתחו

בנייתם של 13 גנים ושני בתי ספר בין שמשוני לקייזר ובין שמשוני לציפור עדיין לא החלה, כ- 400 בני שלוש ישארו בלא מסגרת. דוברת העירייה: "בכל מקרה יש תוכנית מגירה"

נראה כי עיריית מודיעין לא תפתח בשנת הלימודים הבאה כ- 13 גני ילדים לבני שלוש, מכיוון שטרם החלו בבנייתם ובבניית שני בתי הספר האמורים להיבנות במגרשים 502 ו- 602, בין שמשוני לקייזר ובין שמשוני לציפור. כ- 400 ילדים בני שלוש יישארו בלא מסגרת בשנה הבאה.
מהתחזיות שערך מהנדס העירייה דניאל סנרמן בעניין נחיצות גני ילדים לשנת תשס"ד עולה כי במתחם בוכמן נדרשות חמש כיתות גן, במתחם ציפור נדרשות חמש כיתות גן, במתחם ציפור שלוש כיתות גן ובמתחם קייזר ארבע כיתות גן, בסך הכל 12 כיתות גן. אם העירייה תקבל בזמן הקרוב הרשאות ממשרד החינוך לבניית חמישה גני ילדים, נראה כי הבעיה תיפתר.
גורם בכיר בעירייה אמר למקומון 'מודיעין' כי המשמעות היא שגנים פרטיים כמו מונטוסורי, תל"י השוכן במרכז לטף ולמשפחה וגני הילדים של יזמ"ה, לא יפעילו מסגרות מצומצמות מבחינת מספר הילדים ולכן הם ייאלצו להתפנות. הגורם הוסיף כי בינתיים העירייה אינה מעוניינת כי נתונים אלה יפורסמו, אולם עליה להודיע להורים, בעת הרישום למוסדות החינוך, כי לגיל זה העירייה לא תוכל לתת פתרון גם אם היא אינה מחויבת לכך.
חבר מועצת העיר עופר גלנץ, יו"ר ועדת החינוך, מאשר כי יש סכנה ממשית שילדים מתחת לגיל חינוך חובה לא יקבלו פתרון חינוכי. "אכן יש בעיה של מבנים המתוכננים להיות זמינים בתחילת שנת הלימודים הבאה. הבעיה אינה מוגבלת רק לגני ילדים, אלא גם לבתי ספר, ואנו עדיין מחכים כולנו לשמוע מראש העירייה, כמחזיק תיק החינוך, איך ייפתרו הבעיות בתחילת השנה".
חבר מועצת העיר ירון רן: "נכון שעל פי חוק, העירייה אינה מחויבת לתת פתרון בגילאי שלוש, אבל במה הייתה גאוותנו הגדולה? שהצלחנו בכל השנים לתת פתרונות במיוחד כשמדובר בעיר שינה, שבה ההורים יוצאים בבוקר וחוזרים בשעות אחר הצהרים המאוחרות. אם זה יקרה, זו התוצאה הראשונה והחמורה של אי בינוי מוסדות חינוך בלוחות זמנים נכונים. העירייה צריכה להתכנס ולקבוע כי במקרה שקרה דבר כזה לאן יילכו הילדים".
דוברת העירייה אסנת וידר: "קיימת מצוקת מבנים והעירייה מפעילה את כל הלחץ על הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל את כל האישורים וההרשאות לבניית מוסדות החינוך הנדרשים מתוך תקווה שבראשון בספטמבר 2003 יהיו מספיק כיתות לימוד. בכל מקרה ישנה תוכנית מגירה לאלטרנטיבה אם נזדקק לכך".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו פריד
כ- 400 ילדים בני שלוש יישארו בלא מסגרת בשנה הבאה
צילום: דודו פריד
מומלצים