שתף קטע נבחר

מובארק: הפגישה עם שרון - התחלה חדשה

נשיא מצרים מאשר כי הזמין את רה"מ לפגישה, כדי לפתוח "דף חדש" ביחסים ולהעניק תנופה למו"מ עם הפלסטינים. השניים ייפגשו בשרם א-שייח' לאחר ששרון ירכיב את הממשלה החדשה

נשיא מצרים, חוסני מובארק, מאשר כי בקרוב ייפגש לראשונה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, כדי לנסות ולקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.
בראיון, שמתפרסם הבוקר (יום ב') בעיתון "אל גומהוריה", מסביר מובארק: "כעת, לאחר ששרון נבחר מחדש, חשבתי שמן הראוי ליצור עמו קשר, ולפעול מולו בדרך חדשה. לכן הזמנתי אותו לפגישה, שתיערך בשרם א-שייח' לאחר שירכיב את ממשלתו החדשה". הוא לא נקב בתאריך מדויק.
הנשיא המצרי הסביר, כי "רק באמצעות משא ומתן יוכלו שני הצדדים להגשים את שאיפותיהם לביטחון ויציבות".
ההזמנה ששיגר מובארק לשרון נחשבת למחווה נדירה מצידו, לאחר תקופה ארוכה של מתיחות בין שני המנהיגים. נראה כי ההזמנה באה לאחר הכנה מאומצת בשני הצדדים: בסוף השבוע פורסם כי ראש המועצה לביטחון לאומי, אפרים הלוי, קיים מגעים מדיניים במצרים, ועסק בין השאר בהכנת הביקור.
מצרים לוקחת חלק פעיל בניסיונות להחיות את התהליך המדיני. בחודשים האחרונים אירחה קהיר את המגעים בין נציגי הפתח לחמאס, בניסיון להביא להפסקה בפיגועי הטרור בישראל.
מובארק התייחס בראיון גם למשבר עם עיראק. הוא קרא למשטרו של סדאם חוסיין לשתף פעולה באופן מלא עם פקחי האו"ם. "הסיכוי למנוע את המלחמה נמצא בידי בגדד", אמר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רויטרס
מובארק. פגישה בשרם
צילום רויטרס
מומלצים