שתף קטע נבחר

הנגבי נכנס למשרדו: "אין בסיס לעתירה נגדי"

השר החדש לביטחון פנים דוחה את ההאשמות כי לא יוכל לכהן כאחראי על המשטרה. "העתירה של התנועה לאיכות השלטון היא ללא היגיון מוסרי", הוא אומר. שר המשפטים החדש לפיד: אגן על ביה"מ העליון ואמנע הקמת בית משפט לחוקה

השר החדש לביטחון פנים, צחי הנגבי, נכנס הבוקר (יום א') לתפקידו כשהוא יודע כי ענני הסערה כבר שטים מעליו: העתירה שהגישה לבג"ץ התנועה לאיכות השלטון, דורשת לשלול ממנו את המשרד, בטענה כי אדם שנחקר בעבר ואף היתה המלצת משטרה להעמידו לדין - אינו יכול לשמש כאחראי על המשטרה.
הנגבי הגיע מוכן לטקס חילופי השרים במשרד, מול עמיתו למפלגה עוזי לנדאו. לעיתונאים אמר כי "אין בסיס משפטי לעתירה נגד מינויי". לדבריו, העתירה היא "ללא היגיון מוסרי והיא תוקפת את הערך המרכזי של שלטון החוק". הנגבי הוסיף והזכיר כי "לא הועמדתי לדין ולא הוגש נגדי כתב אישום".
לגבי החשש שיש בקרב בכירים במשטרה עם כניסתו לתפקיד, הגיב השר הנגבי: "נפגשתי עם אנשי משטרה בימים האחרונים וזיהיתי רק שמחה, כאשר הם הבינו שמדובר בשר עם ניסיון, ואין מה לחשוש ממני". בעניין החקירות נגד בכירים בצמרת הפוליטית, וביניהם ראש הממשלה שרון, אמר הנגבי: "למזלנו, שרים אינם חוקרים ולא משפיעים. הם מקבלים דיווחים ויודעים שחייבת להיות הפרדה מוחלטת". במרחק של שלוש שורות ישב ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, האיש שבין היתר יכריע בעניין החקירות של הבכירים הפוליטים וכבר ספג אש בנושא. הוא שמר על שתיקה.
על פי התנועה לאיכות השלטון, "לאור מעורבתו בפרשת 'דרך צלחה' ו'בראון - חברון', אין זה ראוי למנות את הנגבי כשר האמון על אכיפת החוק". התנועה טענה כי גם אם נסגרו התיקים נגד הנגבי בפרשת האלה, אין זה ראוי שהנגבי ימונה.
השר היוצא, עוזי לנדאו מהליכוד, אמר כי אחד הנושאים הבוערים ביותר על סדר היום הוא פתיחת הר הבית מחדש לביקור יהודים. לנדאו אמר כי עבר שנתיים קשות ומרתקות: "נכנסתי ללוע הארי בשלום ויצאתי בשלום. ההישגים של המשטרה הם תוצאה של מעשים, נחישות, דבקות, אומץ לב, עמידה על שמירת החוק, יוזמה ולויאליות".
השר לנדאו שלח עקיצה מרומזת למפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, ואמר: "במחצית השנייה של כהונתי נערך סבב מינויים. ולפניך (לפני השר החדש -א.ו), סבב מינויים גדול, והוא זה שישקף את הנעשה".

גם במשפטים התחלפו

הבוקר התקיים במקביל גם טקס חילופי השרים במשרד המשפטים בירושלים. השר הנכנס, יוסף (טומי) לפיד משינוי, שהחליף את מאיר שטרית מהליכוד, אמר כי הוא מתכוון להגן על בית המשפט העליון ולא ייאפשר הקמת בית משפט לחוקה.
לפיד הבטיח גם שייפעל לזירוז הליכי משפט. הוא ציין כי שמע על כוונותיו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לסיים את תפקידו והבהיר שישמח אם רובינשטיין יישאר בתפקידו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
הנגבי. אין בסיס
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
צילום: איי פי
לפיד. אגן על העליון
צילום: איי פי
מומלצים