שתף קטע נבחר

NBA: יוטה שוב ניצחה בחוץ את הנטס

שחקני ניו ג'רזי לא הצליחו למנוע מאנדריי קירילנקו קליעת המשך עם הבאזר ונחלו הפסד ביתי נוסף לג'אז 91:90, שניצחו בכל משחקיהם בניו ג'רזי מאז 1994. ניצחון תשיעי רצוף לסיקסרס 100:94 בדנבר

הרבה דברים קרו מאז 1994. ג'ורג' בוש החליף את ביל קלינטון בבית הלבן. אריאל שרון, אהוד ברק, ביבי נתניהו, שמעון פרס ויצחק רבין ז"ל החליפו אחד את השני. ג'ייסון קיד הגיע לניו ג'רזי כדי להוביל את הקבוצה המקומית לסדרת גמר ה-NBA אשתקד ובכל זאת, דבר אחד לא השתנה מאז: הנטס לא מצליחים לנצח את יוטה ג'אז בבית. לפנות בוקר (ב') הם היו קרובים, קרובים מאוד כדי לשבור את רצף תשעת ההפסדים הביתיים ב'מדולנדס', אבל אנדריי קירילנקו מהג'אז מנע זאת מהם.
קרב המוחות בין שניים מהפיקחים שברכזי בליגה, ג'ייסון קיד מהנטס וג'ון סטוקטון מהג'אז, לווה במאבק איתנים מתחת לסלים בין שניים מהפורוורדים האגרסיביים ביותר בנמצא, קניון מרטין מהנטס וקארל מאלון מהג'אז. 14 שניות מהסיום, כבר נראה היה שהניצחון ישאר לשם שינוי בניו ג'רזי כשמרטין קלע והעלה את קבוצתו ליתרון 89:90. מרטין גם מצא עצמו שומר על סטוקטון שלקח על עצמו את מלאכת הכרעת המשחק בשניות הסיום. בילבול בשורות הג'אז, אילץ את סטוקטון לקחת זריקה לא נוחה על מרטין (שגבוה ממנו מעשרים ס"מ) במה שנראה כ'אייר-בול'.
למזלו היה זה קירילנקו הרוסי שהתעשת מהר מכולם, יצר מגע עם הכדור ושיגר אותו לעבר הטבעת. שחקני שתי הקבוצות צפו בכדור מקפץ על הטבעת ונכנס אליה עם הישמע הבאזר. בכך הפך קירילנקו זריקה זוועתית של סטוקטון לעוד אסיסט אחד מני רבים וחשוב יותר קבע ניצחון ראשון לג'אז 91:90, אחרי שלושה הפסדים רצופים.
"סטוקטון זרק את הכדור מעט קצר מדי משהייתי רוצה. בדיעבד זה היה מוצלח, לא כן?" אמר מאמן יוטה, ג'רי סלואן, על מהלך הסיום של המשחק.
הרבו לקלוע לג'אז: מאלון 20, דשון סטיבנסון 18, קירילנקו 15 וקלברט צ'ייני 10. הרבו לקלוע לנטס: מרטין 24, קרי קיטלס 21, ריצ'רד ג'פרסון 13 (10 ריב'), קיד 12 (15 אסיסטים, 9 ריב') ורודני רוג'רס 11.

דנבר נאגטס - פילדלפיה 76' 100:94

כוכב הסיקסרס אלן אייברסון נעדר מדקות ההכרעה של משחק החוץ של קבוצתו, לאחר שמצא עצמו בחוץ עם שש עבירות. בהעדרו ובהעדר קית' ואן הורן החולה, היה זה חברו לבק-קורט, אריק סנואו, שלקח על עצמו את האחריות ומול המארחים החלשים זה הספיק לסיקסרס כדי להנחיל לנאגטס הפסד 12 ברציפות. סנואו סיים את המשחק עם 25 נקודות, אולם היו אלה שבע קליעות העונשין שקלע בסיום שהבטיחו ניצחון תשיעי ברציפות לסיקסרס, שלא נוצחו מאז פגרת האול-סטאר. אייברסון הסתפק ב-17 נקודות ודריק קולמן הוסיף 15. הרבהו לקלוע לנאגטס: ג'וואן הווארד 25.

מיאמי היט - וושינגטון וויזארדס 83:93

אחרי הופעת הבכורה המרשימה של חואן דיקסון בחמישיה הפותחת של הוויזארדס אמש מול שיקגו בולס (27 נקודות), התקשה הרוקי לתפקד במיאמי וסיים עם 4 נקודות בלבד ב-1 מ-7 מהשדה. מייקל ג'ורדן שפתח לצידו בבק-קורט של הוויזארדס תמך בו עם 21 נקודות, אבל כמוהו, קלע באחוזים נוראים (9 מ-27 מהשדה) מול הגנת המארחים. ככלל, קלעו הוויזארדס ב-36 אחוז, מה שהקל על ההיט לנצח לשם שינוי, באדיבותו של הרוקי קארון באטלר, שהוביל את הקבוצה עם 20 נקודות. עוד קלעו להיט: אדי ג'ונס 16, בראין גרנט (14 ריב') וטרוויס בסט 13 כל אחד. הרבה לקלוע לוויזארדס: ג'רי סטקהאוס 24.

יוסטון רוקטס - סאן אנטוניו ספארס 97:88

הספארס ממשיכים להיות הקבוצה החמה בליגה עם 19 נצחונות ב-22 משחקיהם האחרונים. בדרבי הטקסני ביוסטון, לא התקשו טים דאנקן וחבריו להתגבר על המכשול הגבוה שהציב בפניהם הרוקי של המארחים יאו מינג. דאנקן אמנם סיים משחק צנוע יחסית עם 17 נקודות, אולם עמנואל ג'ינובילי תרם 20 נקודות מהספסל. טוני פארקר ומאליק רוז הוסיפו 16 כל אחד. הרבו לקלוע לרוקטס: סטיב פרנסיס 21, גלן רייס 19 ומינג 14.

תוצאות נוספות

טורונטו ראפטורס - בוסטון סלטיקס 92:104
קליבלנד קאבאלירס - אורלנדו מג'יק 102:76
מילווקי באקס - אטלנטה הוקס 93:120
מינסוטה טימברוולבס - ניו יורק ניקס 90:99
פורטלנד טרייל בלייזרס - דטרויט פיסטונס 86:103

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
קירילנקו. ניצח בניו ג'רזי
צילום איי פי
צילום: איי פי
אייברסון. הסיקסרס ניצחו בלעדיו
צילום: איי פי
צילום: איי פי
באטלר. גבר על ג'ורדן והוויזארדס
צילום: איי פי
מומלצים