שתף קטע נבחר

ערכות מיגון לחתולים וכלבים

יוזמה להיערכות חירום לקראת המלחמה. הווטרינר העירוני של בת ים ד"ר צרפתי מבקש לדאוג גם לחיות המחמד

ווטרינר עיריית בת ים, ד"ר אורי צרפתי, פנה להנהלת העירייה בבקשה לאשר רכישת ערכה בסיסית שתשמש, במקרה של מלחמה, תושבים המחזיקים בעלי חיים בבתיהם.
במסגרת היערכות עירית בת ים לקראת המתקפה בעיראק פועל הווטרינר העירוני, ד"ר צרפתי, ביוזמה כפולה יוצאת דופן. נודע, כי ד"ר צרפתי פנה למחלקת הדוברות בעירייה על מנת שתפיץ דף מידע מיוחד למחזיקי בעלי החיים בכלל, והכלבים והחתולים בפרט. בדף המידע מצורפות הנחיות המפרטות כיצד לנהוג במקרה של מתקפת טילים על ישראל, ואף במקרה של מתקפה לא קונוונציונלית. דף המידע, כך נודע, אמור להיות מופץ לכל בתי האב בעיר כבר בימים הקרובים.
במקביל, פנה ד"ר צרפתי להנהלת העירייה בבקשה לאשר תקציב מיוחד לרכישת ערכות בסיסיות מיוחדות לצורך חלוקתן למחזיקי בעלי החיים. הערכות, שאמורות לכלול מזרק אטרופין ואבקה לספיגת חומר כימי, יחולקו, במידה והיוזמה יוצאת הדופן הזו תאושר, בהתאם לרישומים הנמצאים במחשבי המחלקה הווטרינרית בעירייה.
במקביל להיערכות בבת ים, הושלמה גם ההיערכות במועצה המקומית אזור. ראש המועצה המקומית, אמנון זך, דחה על הסף את הרעיון להכנת תכנית פינוי במקרה של מתקפת טילים על היישוב או פגיעה עקיפה, כפי שאירעה במלחמת המפרץ, אז נפגעו כמאתיים בתים.
יחד עם זאת, קיימת תכנית מגירה שלפיה במקרה שבו יאלצו לפנות משפחות מבתיהם בשל הרס או סכנה, יועברו אלו לבית מלון בבת ים או באשקלון. "בפעם שעברה פינינו ארבע משפחות לבית מלון בגלל ההרס שנגרם לביתן בעקבות המתקפה, ואף דאגנו להציב שמירה על בתיהן", אמר זך.
ועוד במסגרת ההכנות: דף מידע בשפה הרוסית, נשלח לכל בתי האב בישוב ובו הנחיות והמלצות להיערכות למלחמה הצפויה. בדף המידע צוין גם מיקומם של המקלטים הציבוריים בישוב, ומספרי טלפונים של קציני הביטחון והשירות הפסיכולוגי למקרה חירום.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים