שתף קטע נבחר

ידידות: תיקו מאכזב לישראל מול מולדובה

כשלושה שבועות לפני המשחק נגד קפריסין במוקדמות יורו 04', אין סיבה לאופטימיות. הנבחרת סיימה את המבחן האחרון לפני המפגש מול הקפריסאים בתיקו ביתי 0:0 מאכזב. הולצמן, שהירבה להחמיץ, החטיא פנדל. לגרנט זהו תיקו ראשון אחרי 5 נצחונות רצופים

במשחק ההכנה האחרון שלה לפני המפגשים בעוד כחודש מול צרפת וקפריסין במוקדמות יורו 04', איכזבה נבחרת ישראל לאחר שסיימה ב-0:0 את משחק הידידות ברמת גן מול נבחרת מולדובה.
אברהם גרנט אמנם יכול להביט בסיפוק ברקורד הנקי מהפסדים של הנבחרת תחת שרביטו (חמישה נצחונות ותיקו), אולם כשמדובר במפגשים מול 'אריות כדורגל' כמו ארמניה, מקדוניה ולוקסמבורג, עדיין מוקדם לפתוח את בקבוקי השמפניה.

מחצית ראשונה: "חרדת חאמרוק"

רבות דובר על בעיית החוד של גרנט והערב ניכר היה כי חסרה לנבחרת רגל מסיימת, שתתרגם את המצבים הרבים אליהם הגיעה לכדי שערים. מלך השערים של הליגה, יניב אברג'יל, ערך הופעת בכורה בחוד לצידו של שי הולצמן (הפעלתן והמצטיין בשורות הנבחרת), אולם שני החלוצים הפוריים הללו לא הצליחו למצוא את הרשת. בכלל, בסיוטיו של הולצמן ודאי יופיע הלילה השוער המולדובי חמארוק, שבמו מוטת ידיו הנשרית מנע מחלוץ מ.ס. אשדוד לפחות ארבעה שערים בטוחים, כולל אחד מבעיטת עונשין מ-11 מטרים.
גל אלברמן, שפתח בקישור האחורי לצידו של טל בנין, היה הראשון לבחון את כושר העמידה של חמארוק שעצר בעיטה חזקה שלו כבר בדקה הרביעית. בדקה ה-28 גילה הולצמן כישורים תיאטרליים מרשימים, לאחר שהפיל את עצמו סמוך לשוער מולדובה וזכה בפנדל שלא היה ולא נברא. אכול ברגשות אשם ובכמיהה לצדק אוניברסלי, תיקן הולצמן את העיוות ושלח ברשלנות את בעיטת העונשין היישר לידיו של חאמרוק.
מנגד, הוכיחו המולדובים, בשורותיהם שיחק חלוץ הפועל תל אביב, סרגיי קלשצ'נקו (המשיך את הופעתו החלשה מהדרבי), כי בואם לארץ הקודש לא נועד רק לצורך הנחת פתקים בכותל. יציאה מהירה להתקפות מתפרצות וגם דאבל פס נאה שהסתיים בבעיטה של אולוקסיץ' בדקה ה-37 כמעט הובילו לתקרית דיפלומטית ברמת גן.

מחצית שניה: שתי שיטות משחק, אפס שערים

לאחר ההפסקה נמשך מצעד ההחמצות של הולצמן ושות', אם כי במינונים נמוכים יותר. המולדובים, שהחלו לגלות סימני עייפות, ויתרו לחלוטין על השליטה במרכז השדה, אולם ישראל לא ניצלה זאת למהלכים התקפיים תכליתיים. בשבועות האחרונים יצר אברהם גרנט ספין תקשורתי מעניין סביב מילת הקוד החדשה של הנבחרת - "שתי שיטות משחק" (האחת התקפית עם שלושה חלוצים ושלושה קשרים והשניה הגנתית במהותה עם חמישה מגינים). גם במשחק הנוכחי, לא ברור עדיין אם הלוגיקה הגרנטית הזאת כוללת נסיונות התקפיים מאזור המרכז או מאגף שמאל שהיה מאוד רדום, מול נבחרת מולדובית לא ערנית במיוחד.
גם כניסתם של שחקנים יצירתיים במחצית השני כמו אלי ביטון, יוסי אבוקסיס, עומרי אפק ו-וואליד באדיר, לא הביאה את השער המיוחל. אפק עוד היה קרוב מאוד לכיבוש בדקה ה-90, אך בשל אימת חאמרוק העדיף למסור כדור קשה במקום לכבוש בעצמו.
הרכב הנבחרת: לירן שטראובר (שביט אלימלך, 45), אלון חרזי (אבישי ז'אנו, 45) טל בן חיים, אריק בנאדו, יגאל אנטבי (אדורם קייסי, 50); גל אלברמן (אלי ביטון, 65), טל בנין (יוסי אבוקסיס, 65), עידן טל (בן לוז, 87), ברוך דגו (עומרי אפק, 75); יניב אברג'יל (וואליד באדיר, 75), שי הולצמן.
מולדובה: חמארוק, פריגניוק, טסטמיציאנו, פושקה, בורץ, צ'בוטרי, אולקסיץ', איבנוב, אנדריוצה, קלשצ'נקו, גולבאן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
דגו. מצעד החמצות
צילום: איי פי
צילום ערוץ 5
ישראל מול מולדובה. בעיה בחוד
צילום ערוץ 5
צילום: ראובן שוורץ
אברג'יל (מימין). הופעת בכורה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים