שתף קטע נבחר

שרי המפד"ל: מצאנו אוזן קשבת אצל שרון

משבר פקחי השבת הסתיים, בעקבות פגישת ראש הממשלה וראשי המפד"ל. ההערכה במפד"ל היא כי מי שישלם את המחיר הוא שר התמ"ס והעבודה, אולמרט, שהפסיק את עבודת הפקחים

נפתר המשבר הקואליציוני על רקע הפסקת עבודת הפקחים בשבת: שרי המפד"ל, זבולון אורלב ואפי איתם, נפגשו בצהריים (יום א') עם ראש הממשלה, אריאל שרון, והחליטו להיענות לקריאתו לחזור ולשתף פעולה עם הקואליציה.
יו"ר המפד"ל, שר השיכון אפי איתם אמר בתום הפגישה: "מצאנו אוזן קשבת אצל ראש הממשלה, ונכונות למציאת פתרון שיאפשר את המשך אכיפת חוקי השבת. המפד"ל ממתינה להודעתו של השר אולמרט בתום דיון שיקיים בנושא". השר איתם הוסיף כי "המפד"ל בחרה לצודד בנתיב של הסכמה והידברות".

לא המשבר הראשון בין שרון למפד"ל

מסכת ההשפלות של המפד"ל אצל ראש הממשלה, החלה עוד לפני הקמת הממשלה הנוכחית, תחילה עם העיכובים המשפילים שמנעו את כניסתו של סגן השר יצחק לוי למשרד הדתות. היא נמשכה בעניינים כספיים. הכוונה היא לכסף ששרי המפד"ל לא קיבלו משר האוצר בנימין נתניהו, עבור משרדיהם, בעוד עמיתיהם, השרים האחרים, שהצביעו בעד התוכנית הכלכלית, דווקא כן קיבלו. לכן אין להם שום כוונה לעשות לראש הממשלה חיים קלים.
ההערכה במפד"ל היא ששרון לא יוותר כל כך בקלות על ממשלתו החדשה. בוודאי לא בגלל עניין כל כך טריוויאלי כמו השבת, שמעוגן בהסכמים הקואליציוניים, ושהפך בין לילה לכלי שרת בידי שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד ושר התמ"ס והעבודה אהוד אולמרט. "שרון לא טיפש", אומרים גורמים בכירים במפד"ל. "הוא הרי לא ירצה לפרק את הממשלה ולהעיף את המפד"ל בגלל הסיפור הזה".
במפד"ל משוכנעים כי המשבר הזה, שבגללו ישבו על הגדר, הוא תרגיל של שינוי, שנועד להסיח את דעת הקהל מההצבעות בעד הארכת ימי המילואים והתוכנית הכלכלית של נתניהו. "הם רוצים להראות לבוחרים שלהם שיש להם השגים בנושאים האזרחיים", אומר בכיר במפד"ל. "הם חטפו אש מהתקשורת במשך שבוע, ואז פתאום, ביום חמישי, סגרו את העניין הזה של הפקחים. אם זה לא בשביל העיתונים של סוף השבוע, אז בשביל מה זה?".

המפד"ל: אולמרט יושפל

במפד"ל מעריכים כי מי שייצא מושפל מהסיפור הזה יהיה שר התמ"ס, אהוד אולמרט. "כך או אחרת, הפקחים יוחזרו לעבודה", אומרים בכירים במפלגה. "שרון לא יפיל את הממשלה בגלל זה. לכן אולמרט יידפק, כי הוא שכב על הגדר בשביל שינוי, וייצטרך לעשות מה שיאמר לו שרון".
שינוי והמפד"ל, כל אחת בדרכה ובעיני ציבור הבוחרים שלה, ייצאו לא רע בכלל מהמשבר. שינוי, משום שהיא מצטיירת כמי שנלחמת על החופש לעשות עסקים בשבת מבלי לחטוף דו"חות, והמפד"ל בגלל שהצליחה להגן על כבודו של היום הקדוש, והוכיחה שאידאולוגיה היא שמניעה אותה.
ובתוך כך, לפני שנפתר המשבר, מצאו במפד"ל מקום להשתעשע על חשבונו של אולמרט. "חבל שהוא לא יודע מה קורה במשרד שלו", אומרים מקורביו של אורלב, שעד לפני כמה ימים עוד היה גם שר העבודה. "כי הרי את המשבר הזה אפשר היה למנוע. הפקחים לא היו עובדים בשבת, כי הם בעיצומים. זה הכל עניין של תשומת לב לפרטים הקטנים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
לא יוותר. שרון
צילום: אלכס קולומויסקי
שכב על הגדר למען שינוי. אולמרט
מומלצים