שתף קטע נבחר

הפועל פ"ת: עונשי מאסר בפועל למציתי המשרדים

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר שנה וחצי מאסר בפועל על שרון ספנוב ושנה מאסר על שותפו להצתת משרדי המועדון, ארז מרקוביץ'. השופט, אורי שהם: "צריך לבער את נגע האלימות בספורט ולהרתיע עבריינים בפוטנציה"

שני אוהדי הפועל פתח תקווה, שרון ספנוב וארז מרקוביץ', הורשעו היום (ד') בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהצתת מבנים שהיו שייכים למועדון, בתקרית שהסעירה את הקבוצה לפני כשבעה חודשים. השופט אורי שהם גזר על השניים עונשי מאסר כבדים בעקבות חומרת המעשה, כאשר על ספנוב נגזרו 36 חודשי מאסר, שמחציתם בפועל והיתרה על תנאי לשלוש שנים. על הנאשם השני, מרקוביץ', גזר השופט שהם 30 חודשי מאסר מהם 12 חודשים בפועל והיתרה על תנאי לשלוש שנים. עוד גזר השופט קנס של עשרת אלפים שקלים לכל אחד מהם, כאשר הסכום יועבר להנהלת הפועל פתח תקווה.
לפי כתב האישום, לאחר הפסד הפועל פתח תקווה להפועל תל אביב ב-14.9.02 קשרו השניים קשר להצית את משרדי הנהלת הקבוצה הממוקמים באצטדיון הקבוצה בעיר. במסגרת הקשר סוכם כי ספנוב יצטייד במיכל בנזין ויאסוף את מרקוביץ' מביתו. בהתאם לאותו סיכום, הצטייד ספנוב בפיסת בד ובגפרורים בנוסף למיכל הבנזין והשניים נסעו לאצטדיון.
השופט שהם פירט את החלטתו: "לא בכדי קצב המחוקק עונש הנע בין 15 ל-20 שנה לעברת הצתה. האינטרס הציבורי מחייב ענישה קשה ומכאיבה לעבריינים במטרה להרתיעם ולהרתיע עבריינים בכוח מפני ביצוע עבירה דומה".
עוד כתב שהם: "בשנים האחרונות עדים אנו למרבה הצער לאלימות גוברת והולכת במגרשי הכדורגל אשר גובה לעתים נפגעים בנפש ונזקים לרכוש. אלימות זו נובעת במרבית המקרים בשל הזדהות יתר של אוהדים עם קבוצותיהם, הזדהות הגוררת חוסר השלמה עם כישלונות במגרש הספורט. במקרה שלפנינו בחרו הנאשמים לפרוק את זעמם לנוכח אי הצלחותיה של קבוצתם מתוך כוונה נואלת לגרום זעזוע להנהלה ולשחקנים. מתפקידה של המערכת השיפוטית להטות שכם ולתרום את תרומתה לביעור הנגע שמא עלול הוא לתקוע יתד במגרשי הספורט ולהביא לתוצאות חמורות יותר".
בגזר הדין ציין השופט כי התובעת מטעם הפרקליטות עו"ד עידית ברנע ביקשה לנוכח הגל העולה של האלימות במגרשי הכדורגל להעניש את העבריינים בחומרה כדי לצמצם את התופעה. מנגד, עו"ד בן יהודה שייצג את הנאשמים, ביקש להקל בעונשם בגלל היותם אנשים קשי יום שהנהלת הקבוצה מכירה ויכולה לשקם אותם.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אילוסטרציה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים