שתף קטע נבחר

העיתון הראשון אחרי סדאם - של המפלגה הקומוניסטית

המפלגה הקומוניסטית שהיתה מוחרמת במשך שנים בעיראק, היא הראשונה שהזדרזה להוציא עיתון לתושבי עיראק הצמאים למידע חדשותי. הגיליון הראשון חולק חינם וכלל ביקורת נוקבת על משטרו של סדאם

המפלגה הקומוניסטית של עיראק, שהוחרמה במדינה במשך שנים ארוכות, היא הראשונה שהוציאה לאור עיתון בבגדד שאחרי נפילת משטרו של סדאם חוסיין.
העיתון "דרך העם", שכלל שמונה עמודים, חולק היום (א') חינם ברחובות בגדד ו"נחטף" על ידי האזרחים המשתוקקים לכל בדל של חדשות.
"התמוטטותו של דיקטטור", קראה הכותרת הראשית, מתחת לציור המגל והפטיש, סמל המפלגה הקומוניסטית. בעקבות הכותרת פורסמה ידיעה המכנה את משטרו של סדאם חוסיין "משטר טרוריסטי, עקוב מדם".
"עם התמוטטות הדיקטטורה, התגשמו המשאלות של רוב העם העיראקי", נכתב מתחת לתמונה בה נראה ילד עיראקי שנפצע במלחמה, כשראשו חבוש בתחבושת ודמעה מתגלגלת במורד לחיו.
מאז נכנס הצבא האמריקני לבגדד לפני כשבוע וחצי ושם קץ למשטרו של סדאם חוסיין, נוצר בעיראק מחסור גדול במידע מכיוון שאמצעי התקשורת חדלו מפעילותם - הטלוויזיה הפסיקה לשדר והעיתונים לא הודפסו.
לחלל זה נכנסה ראשונה המפלגה הקומוניסטית. העוברים והשבים בכיכר פירדוס במרכז העיר, עצרו ולקחו עיתון, נדהמים לקרוא דברי ביקורת על המנהיג לשעבר. "כתוב על סדאם, על איך שגרם נזק למדינתנו", אמר אחד התושבים, בן 27, "כמובן שידענו את זה, אבל מעולם לא נתקלנו בזה כתוב בעיתון".
בעיתון פורסמו שבחים רבים למנהיגי הכורדים בצפון עיראק, שם פעלו בשנים האחרונות תאים קטנים של המפלגה הקומוניסטית.
במשך 24 שנות שלטונו של סדאם חוסיין, מכרו דוכני העיתונים רק עיתונים שאושרו על ידי הממשלה. "בבל", העיתון הנפוץ ביותר, היה שייך לבנו הבכור של סדאם, עודאי, בעוד העיתון "ת'אורה" היה העיתון הרשמי של מפלגת הבעת', מפלגתו של סדאם. העיתון "בבל" יצא לאור לאחרונה בבוקר ה-9 באפריל, יום הפלישה האמריקנית לבגדד. הכותרת הראשית שלו הבטיחה: "עיראק הגדולה תישאר איתנה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
העיתון של סדאם נסגר יחד עם שאר העיתונים. כיבוש בגדד
צילום: איי פי
מומלצים