שתף קטע נבחר

הפגנה נגד "המורדים": "די להשחתת הנוער"

לפני הופעתם של כוכבי הסדרה בהיכל הספורט ביד אליהו, התייצבו עשרות בני נוער, רובם דתיים, כדי ל"הזהיר מפני השפעותיה השליליות". המעריצים לא נותרו חייבים: "פיליפה היה צוחק להם בפרצוף"

מורדים ב"המורדים": עשרות בני נוער הפגינו הערב (א') מול היכל הספורט ביד אליהו במחאה על שידור הסדרה "המורדים". מארגני ההפגנה הסבירו כי בחרו לצאת נגד הסדרה, בגלל "המיניות הבוטה שבה והשפעתה השלילית על ילדים ונוער".
ההפגנה, שרוב משתתפיה היה חובשי כיפות ומדריכים מתנועת "בני עקיבא", נערכה במקביל להופעתם של כוכבי הסידרה בהיכל. במקביל לשירת "עם ישראל חי", אחזו המפגינים בשלטים: "אבא! רוצה מרד בבית?", "די להשחתת הנוער" ו-"המורדים- מתירנות מינית וזלזול בערכי המשפחה. רוצה להשתתף בניסוי?".
המפגינים חילקו לבאים למופע עלונים תחת הכותרת "נוער נגד המורדים", פעולה שגררה ויכוחים קולניים במיוחד עם מעריצי הסדרה, שהגיעו לצפות במופע. בעלון נכתב כי הסדרה "מציגה חברה מעוותת, אלימה ומכוערת", וכי מאז שעלתה לשידור התרבו מעשי אלימות בבתי הספר, בהשראתה.
אפרת בן-יעקב, בת 14.5, שהגיעה לצפות בשחקנים הארגנטינאים ונתקלה בהפגנת הנגד, סיננה: "יש למפגינים מזל שהמורדים לא יודעים לקרוא עברית". חברתה, דנה סוויסה, 17, הוסיפה: "פיליפה היה צוחק להם בפרצוף". "למה לא עשיתם את ההפגנה כששידרו בטלוויזיה את 'בוורלי הילס'?", התריסו המעריצים נגד המפגינים.

"לא יודעים מי הגיבורים האמיתיים שלנו"

אייל לשם, 17, ממארגני ההפגנה הסביר כי היוזמה להפגנה הייתה עצמאית, בעקבות שיעור חינוך שעבר בבית הספר בנושא "המורדים". לדבריו, ההפגנה נועדה למחות נגד ערוצי הטלוויזיה שמשדרים את הסדרה, וכדי להזהיר את ההורים מפני השפעותיה השליליות, כדבריו. "זו סידרה רדודה, שכל פרק מתעסקת סביב זה שפאבלו נישק את מריצה וכו', ועוד ילדים קטנים רואים אותה", אמר.
הילה שמעון, 18, מפגינה נוספת, אמרה כי היא מאמינה שההפגנה עוסקת בנושא החשוב ביותר כרגע על סדר היום בישראל. "מדובר כאן בחינוך, ובילדים של עם ישראל", הסבירה, "המסרים של הסידרה הורסים את התא המשפחתי, שזה מה ששמר על עם ישראל במשך כל הדורות. עצוב לי שמעריצים את גיבורי הסידרה, ולא יודעים מי הגיבורים האמיתיים שלנו: יוני נתניהו, מרדכי אנילביץ, משה רבנו – דמויות שאתה יכול להעריץ, עם תכונות אופי".
ליבי ממן, בת 16, הוסיפה כי בעקבות המסרים שהסדרה מעבירה, "שאנשים לא יתפלאו אם ילדה בת 13 תיכנס להריון, אפילו במיגזר הדתי".
אלי לאווי, 17, מפגין, טען שהתכנים בהם עוסקת הסדרה ישחיתו את הדורות הבאים של המדינה. "אנשים שרואים את הסדרה יגדלו, ישתלטו על תפקידים חשובים במדינה, וזה לא יוביל לדברים טובים", אמר, "עם ישראל צריך להוות דוגמה. ההתנהגות של המעריצים לא מוסיפים לשם שיש לנו בעולם". ציפי אפל, 17, הסבירה: "נוער זה כוח, הוא זה שהוביל את הדברים בעולם הזה. ועכשיו ארבעה גמדים מארגנטינה מבזים את כל הערכים שצריך לגדול לאורם, כמו ערך המשפחה".

"אני קרוב יותר לפיליפה מאשר לתנ"ך"

בני נוער שהגיעו לצפות במופע זלזלו במסרים של ההפגנה. רן רימון, 16, התקשה להסתיר את זעמו על המפגינים. "עם כל המצב הבטחוני והכלכלי בישראל, 'המורדים' מפריעים להם?", שאל, "המפגינים בטח בכלל לא רואים את הסדרה, סתם משעמם להם בחיים. השחקנים ב'המורדים' הרבה יותר קרובים אלינו מאשר המפגינים, עם התנ"ך והשטויות. מבחינת אורח חיים, אני הרבה יותר קרוב לפיליפה".
דנה סוויסה, 17, מעריצה, טענה שהמפגינים מגזימים בהשפעה שהם מייחסים לסדרה. "הסדרה לא משחיתה אותנו, היא לא משפיעה עלינו", אמרה, "וגם על מה ההפגנה? מי שלא רוצה- שלא יראה".
תמיר ישעיהו, 17, אמר כי בסידרה דווקא יש מסרים שמסייעים לו להתמודד עם בעיות בחייו. "יש בסדרה קטעים שמסבירים על בעיות של גיל ההתבגרות, והם עוזרים לי. הסידרה היא כמו החיים שלנו, רק קצת בהקצנה. גם אנחנו מתעללים במורים ומדברים על סקס".

"הילדים מסתכלים על הסדרה ולא עלינו"

הורים רבים שהביאו את ילדיהם למופע תמכו בהפגנה, למורת רוחם של הצאצאים. אביהו עדני, אב לילד בן 11, אמר כי "יש משהו במה שהמפגינים אומרים. הילדים לא זזים מהטלוויזיה כל היום, הם רואים את הסדרה, ולא מסתכלים עלינו. אבל הילד רצה ללכת להופעה, אז קניתי לו כרטיס, מה לעשות".
ביום חמישי נערכה ביד-אליהו הפגנה אחרת נגד הסידרה, על ידי 50 חניכי קן רמתיים של תנועת הנוער העובד והלומד. המשתתפים עטו על פניהם מסיכות בדמותם של כוכבי הסידרה, והסבירו להורים שהגיעו למקום עם ילדיהם, על השפעותיה השליליות של הסידרה, לדעתם.
עידן הירש, ממארגני הפגנת הנוער העובד, הסביר כי "ההפגנה היא לא נגד הסדרה עצמה, אלא נגד הסדרה כסמל. הסדרה מסמלת את תרבות הנוער של היום, נוער שאיבד משמעות אמיתית לחיים, שמחפש הערצה לכוכבים, שמה שמעניין אותו זה אידיאל היופי ועד כמה נמוך יורד המכנס. החלטנו שהגיע הזמן לפעולה אקטיבית, ולפנייה אישית להורים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המורדים. "מדובר כאן בחינוך"
צילום: גיא זקהם
ההפגנה נגד
צילום: גיא זקהם
צילום: גיא זקהם
"השפעות שליליות". ההפגנה
צילום: גיא זקהם
מומלצים