שתף קטע נבחר

ח"כים: החלטת ועדת הקישון - שערורייתית

ח"כ הרצוג: "אסור לשקוט לרגע עד שהמדינה תיקח אחריות על מעשיה". אהוד יתום: "זו הפקרת לוחמים"

בעקבות פרסום מסקנות ועדת שמגר, לפיהן לא קיים קשר מובהק בין צלילה במי הקישון לבין תחלואת לוחמי השייטת בסרטן, דורש ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) לכנס בדחיפות את ועדת הפנים ואיכות הסביבה, עוד לפני סיום פגרת הכנסת, כדי לברר את הממצאים והשלכות הדו"ח.
"חובתינו לוודא שהלוחמים ובני משפחותיהם יזכו לכל התמיכה והעזרה מהמדינה", אומר הרצוג, חבר השדולה למען איכות הסביבה בכנסת. "אסור לשקוט לרגע עד שהמדינה תיקח אחריות על מעשיה בעניין זה".
חבר הכנסת אהוד יתום (ליכוד) אמר ל-ynet: "החלטת הוועדה היא שערורייה שאין כדוגמה. זו הפקרת לוחמים תרתי משמע. דעת המיעוט של השופט שמגר היא הדעה שצריכה להתקבל בסופו של דבר . לא יעלה על הדעת שהוועדה תשלול כל כך הרבה לוחמים שסבלו מהמחלה". אהוד יתום אמר כי "חייבים לכנס את הכנסת בצורה דחופה לדיון במליאה ולקיים דיון בהול בוועדת חוץ וביטחון".
חבר ועדת החוץ וביטחון רן כהן (מרצ) אמר בתגובה כי מדובר בהחלטה טרגית "מאחר והיא נתקבלה ברוב של שניים נגד אחד, בניגוד לדעתו של יו"ר הועדה השופט שמגר". לדבריו: "ההחלטה הנכונה צריכה להכיר בלוחמים כנכי צה"ל ובמתן כל הזכויות למשפחותיהם".
חברת הכנסת, ד"ר לאה נס (ליכוד), אומרת כי ישנם דברים שאינם דורשים הוכחה ברמה הסטטיסטית. "יש קשר סיבתי ברמה המשפטית והמוסרית בין הטבילה בנחל המזוהם לבין מקרי הסרטן הרבים שנתגלו בקרב הלוחמים ואני מצפה כי למרות מסקנות הועדה היבשות, לא ינסו שלטונות צה"ל להסתתר מאחוריהן ויכירו בחובה המוסרית המוטלת עליהם. בכוונתי לזמן את הועדה לנפגעי איכות הסביבה לישיבה דחופה בנושא".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלי תיבון
תובע לכנס המליאה, יתום
צילום: גלי תיבון
מומלצים