שתף קטע נבחר

חרדי שנפצע ביום כיפור תוקף את תופעת ההשתמטות

יצחק דרקסלר, שנפצע קשה במלחמת יום כיפור: רוב המצהירים שתורתם אומנותם לא לומדים באמת, ויש לגייסם

"ההשתמטות מהצבא הפכה לנקודה שחורה בעולם החרדי. לא ייתכן שילדים בני 18 יסתובבו ברחובות, לא יעשו כלום ויקבלו כסף מהמדינה". כך אומר יצחק דרקסלר, חרדי ששירת בצה"ל ונפצע קשה במלחמת יום הכיפורים, בתגובה להמלצות ועדת טל.
דרקסלר, הפגוע בכוויות בכל חלקי גופו, מתגורר בעמנואל. הוא אב לארבעה בנים, שניים מהם משרתים בצה"ל, ושניים הצהירו כי תורתם אומנותם.
לדבריו, "אני מאמין בלב שלם שצריך לפטור את אלה שתורתם אומנותם משירות צבאי. אלה שהולכים ללמוד, חשוב לא לקטוע את הלימודים שלהם כי הם המנהיגות הבאה של העולם הדתי ושל עם ישראל. אלא שהבעיה היא במספר הלומדים. לדעתי, רוב האנשים שמצהירים שתורתם אומנותם, לא לומדים באמת, ואנשים כאלה צריכים להתגייס לצבא".
הוא קורא לשכנע את אלה שמצהירים הצהרת שווא כי תורתם אומנותם, להתגייס, "מכיוון שזה יתרום לחיים שלהם".
בהשוואה לעבר הוא מבחין במגמה שלילית ביחס החרדים לצבא. "נוצר במדינה מצב אבסורדי. בתקופה שאני שירתתי זו היתה גאווה לחזור הביתה ביום שישי עם המדים. הציבור החרדי קיבל אותנו עם הרבה מאוד כבוד. אם תשאל אדם חרדי לפני 50 שנה על שרות בצבא הוא יגיד לך שזו חובה וגאווה, רק בימינו זה הפך לבושה ולנטל".
דרקסלר תוקף את המנהיגות החרדית. "הציבור החרדי, בגלל המנהיגות שלו, הגיע למצב נורא. מי שמע על יהודי שיש לו 6 ילדים ולא עבד לפרנסתו? אבי למשל היה הולך כל ערב ללמוד אחרי ששב מהעבודה".
הוא הוסיף, "הציבור החרדי קופץ על רגליו האחוריות בכל פעם שבאים לקחת מזכויותיו, אך כשזה מגיע לחובות הוא שותק ולא נותן כלום".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלי תיבון
ח"כ גפני באוהל התעוררות. המנהיגות אשמה
גלי תיבון
מומלצים