שתף קטע נבחר

הפלסטינים: פגישת שרון ואבו מאזן - ביום שישי

מקורות פלסטינים מסרו כי הפגישה תואמה ליום שישי הקרוב. בלשכת רה"מ אומרים: המועד טרם נקבע סופית. בכירים פלסטינים שידרו פסימיות לקראת הפגישה

פגישת ראש הממשלה, אריאל שרון, וראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, תיערך ביום שישי הקרוב, 16 בחודש. כך מסרו מקורות פלסטינים. בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה כי הפגישה תתקיים בסוף השבוע, אולם המועד טרם נקבע סופית.
אבו מאזן אמר אתמול למזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, כי הוא מסכים לפגוש את שרון לפני נסיעתו של זה לוושינגטון בראשית השבוע הבא. מאז נערכו התיאומים לקראת הפגישה.
ברשות הפלסטינית הביעו אכזבה בעקבות הפגישה בין אבו מאזן לפאוול ושידרו פסימיות לקראת הפגישה בין אבו מאזן לשרון. "כל הפגישה עם פאוול הייתה בלה בלה, וגם פגישה בין אבו מאזן לשרון תהיה בלה בלה", אמר שר פלסטיני ל-ynet. בכיר פלסטיני אחר אמר: "בפגישת שרון אבו מאזן, אם זו תתקיים, לא יהיה אפילו שיח של חירשים - תהיה בקושי פנטומימה".
ראש הממשלה שרון ואנשיו הפגינו אופטימיות לקראת הפגישה ואמרו שהיא נועדה להניע את התהליך המדיני. עם זאת, צפוי שרון להבהיר לאבו מאזן שישראל מסרבת לקבל את רעיון ההודנא ("הפסקת אש"), ומתעקשת שהרשות הפלסטינית תילחם בטרור בצורה שיטתית. שרון גם יבהיר שישראל מוכנה להסיג את כוחות צה"ל רק באופן מדורג ורק במקומות שבהם הרשות הפלסטינית תקבל עליה את האחריות.
למרות ההצהרות האופטימיות שמפיצים "הגורמים המדיניים", בקרב ראשי מערכת הביטחון בישראל לא שוררת אופטימיות. בישראל עומדים על כך שהמפתח נמצא בידי אבו מאזן, שצריך להתחיל להילחם בטרור, אולם מתקשים להאמין שהוא יעשה זאת. בשיחות סגורות אומרים ראשי מערכת הביטחון שאבו מאזן צריך "לעשות אלטלנה"; בערבית זה נקרא "פיתנה" – מלחמת אחים. "הפלסטינים מעולם לא עשו זאת, וככל הנראה הם גם לא יעשו זאת עכשיו", אומרים במערכת הביטחון, "בוודאי לא כאשר ערפאת ממשיך לנשוף בעורפו של אבו מאזן מן המוקטעה, והציבור הפלסטיני ממשיך לתמוך ברוב גדול בהמשך המאבק, וברוב צנוע יותר, בהמשך פעולות ההתאבדות".

השתתפו בהכנת הידיעה: דיאנה בחור, עלי ואקד ופליקס פריש
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אבו מאזן. בקושי פנטומימה
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
שרון. להניע את התהליך המדיני
צילום: רויטרס
מומלצים