שתף קטע נבחר

העבודה לא תתמודד על ראשות העיר חיפה

מועמדת המפלגה, פרופ' עליזה שנהר, הודיעה על הסרת מועמדותה וחברה לעו"ד יונה יהב, העומד בראש רשימה משותפת לשינוי והירוקים. המטרה: לחסום את הליכוד

מפלגת העבודה לא תתמודד בבחירות לראשות העיר חיפה. מועמדת המפלגה, פרופ' עליזה שנהר, החליטה לפרוש מהמירוץ והודיעה על חבירתה לעו"ד יונה יהב, המתמודד בראש רשימת "חיפה שלנו", שמורכבת מנציגי שינוי, הירוקים ונציגי השכונות.
שנהר החליטה להסיר את מועמדותה בעקבות התוצאות הלא-מחמיאות שקיבלה בסקרים, וההכרה הגוברת שהיא לא תוכל לנצח את מועמד הליכוד, שמואל ארד. בהודעה משותפת מטעם יהב ושנהר נאמר כי מטרת החבירה היא "לחסום את הקואליציה של מועמד הליכוד, שמואל ארד, ושל איש הנדל"ן, ישראל סביון, המסוכנת לחיפה".
שנהר סיכמה עם יהב שהיא תשמש כסגנית ראש העיר וממלאת מקומו, ותחזיק בתיק החינוך והתרבות במועצת העיר. עוד סוכם כי סיעתו של יהב וסיעת העבודה יפעלו בשיתוף פעולה, ויהב ייוועץ עם שנהר לפני חתימה על הסכם קואליציוני עם סיעות נוספות.
בהודעה שמסרה לאחר הסיכום עם יהב טענה שנהר כי החליטה להסיר את מועמדותה "מתוך דאגה כנה ואמיתית לעיר חיפה ולתושביה" וכדי למנוע את היבחרותו של מועמד "המסוכן לחיפה".
ח"כ שמעון פרס התגייס להמליץ על המועמד יהב: "אני משוכנע שהמהלך האצילי של פרופ' שנהר פותח סיכוי ממשי להצלת העיר חיפה ולבחירת אדם ראוי מנוסה ונאמן לראשות העיר".

תזכורת: פיטורים בשידור חי

מאז נכנסה שנהר למירוץ, ספגה מפלגת העבודה בכלל, ובחיפה בפרט, כמה מהלומות. תחילה הייתה זו התפטרותו של עמרם מצנע, שלחץ להריץ את שנהר, מראשות מפלגת העבודה. לאחר מכן, פיטרה שנהר, בשידור ישיר, שלושה בכירים במטה שלה בחשד לאי סדרים כספיים. מדובר בישראל סביון, שהיה במקום השני ברשימת העבודה, וביגאל זאבי וקובי בלה, שניהם מקורבים למצנע.
השבוע פרסם מבקר הפנים של העבודה דו"ח לפיו "לא נמצאו אי סדרים כספיים". במטה של שנהר דחו את הדו"ח וטענו כי הוא מטויח.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שנהר. במטה שלה גברה ההכרה שלא תוכל לנצח בבחירות
מומלצים