שתף קטע נבחר

בבגדד מזהירים: הישראלים כבר כאן

עיתוני בגדד שופעים דיווחים על ישראלים בעיראק. כרוזים שהופצו לאחרונה קוראים לתושבים להיזהר מאנשי עסקים וסוכני מוסד ישראלים - ואף טוענים ששגרירות ישראלית תיפתח בקרוב. במשרד החוץ בירושלים לא ידעו אם לצחוק או לבכות

עיראקים, היזהרו מישראלים: כרוזים שהופצו בימים האחרונים בבגדד, מזהירים את התושבים העיראקים להישמר היטב מפני אנשי עסקים ישראלים השוהים בעיר, כדי לקנות רכוש ונדל"ן עיראקי וכן לרגל אחר הנעשה, כך מדווח היום (ד') העיתון הערבי "אל-חיאת", המצטט עיתונים בבגדד.
על פי הדיווח, אחד העיתונים העיראקים הגדיל לעשות וסיפר לקוראיו כי האמריקנים השולטים בעיראק מתכוונים להתיר לישראל אף לפתוח שגרירות בבגדד, מייד לאחר שתושג יציבות ביטחונית במדינה.
הכרוזים שהופצו הזהירו את התושבים שלא לשתף פעולה בשום דרך עם הישראלים. עוד נטען כי באחד המלונות בבירה העיראקית כבר שוהים קצינים בכירים מהמוסד הישראלי, ולפיכך אסור להתקרב אליו או להתארח בו. בדיווח אחר נאמר כי אנשי עסקים ישראלים רכשו בית חולים בעיר - וגם אליו נקרא הציבור שלא להתקרב.
העיתונים העיראקים שופעים בימים האחרונים דיווחים על כך ש"הישראלים באים". אחד העיתונים טען כי משלחת דיפלומטית ישראלית ראשונה "כבר נמצאת בדרך", לקראת כינון יחסים בפעם הראשונה.
עם זאת, מקורות בממשל הזמני בעיראק הכחישו בשיחה ל"אל-חיאת" את הדיווחים בנושא, ואמרו כי בכל מקרה, עד לייסוד שלטון של קבע, לא יירקמו קשרים דיפלומטיים מסוג זה.
גורמים במשרד החוץ בירושלים הגדירו את הפרסום כ"דמיון מזרח תיכוני". לדבריהם, קשה להאמין שאנשי עסקים ישראלים יכנסו למדינה שעד לא מזמן עוד היתה מדינת טרור. בעניין הכוונה להקים נציגות ישראלית בעיראק, אמרו הגורמים ל-ynet: "קודם שמצרים וירדן יחזירו לכאן את השגרירים שלהם. אולי זה יקרה בעוד 10 שנים".

בהכנת הידיעה השתתפה דיאנה בחור-ניר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
בקרוב בבגדד? (אילוסטרציה)
אילוסטרציה
צילום: רויטרס
בגדד. הישראלים באים (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים