שתף קטע נבחר

פרס: לא לאפשר ליו"ר הזמני להתמודד בפריימריס

הדרישה באה בתגובה להודעתו של בן אליעזר אמש כי יתמודד על תפקיד היו"ר הזמני. מקורביו: "לפואד אין ברירה אחרת אלא להתייחס אל הבחירות ביום ה' כאל בחירות ליו"ר הקבוע"

סערה במפלגת העבודה, בעקבות הודעתו של בנימין בן אליעזר על כך שבכוונתו להתמודד על תפקיד היו"ר הזמני.
הבוקר (יום ב') נמסר מלשכתו של פרס, כי נציגו בוועדת הבחירות של המפלגה, עו"ד אהוד שגב, ידרוש היום בישיבת הוועדה מכל מועמד לתפקיד היו"ר הזמני להצהיר בכתב ולהתחייב כי אין בכוונתו להציג מועמדות לכהונה ליו"ר הקבוע בפריימריס הקרובים.
אתמול העריכו במפלגה כי בעקבות הודעתו של בן אליעזר, קטנים הסיכויים שפרס ישתתף במירוץ. כעת נראה כי פרס החליט "להשיב מלחמה", ולנסות להניא את בן אליעזר מהחלטתו להתמודד.
אמש (יום א') הודיע ח"כ בנימין בן אליעזר במכתב ששלח למזכ"ל המפלגה, אופיר פינס, כי בכוונתו להתמודד על תפקיד היו"ר הזמני של העבודה ביום חמישי מול ח"כ שמעון פרס, ח"כ אפרים סנה ויו"ר המועצה האזורית גלבוע, דני עטר.
בן אליעזר זעם על החלטת ועדת החוקה של המפלגה שלא קבעה את מועד כינוס ועידת המפלגה. הוועידה אמורה להצביע על שינויי חוקה שיגבילו את היו"ר הזמני שייבחר, ויאפשרו לו לכהן שנה אחת בלבד בתפקיד וימנעו ממנו התמודדות ליו"ר הקבוע בעוד כשנה.
מקורבי בן אליעזר טוענים כי "משלא נקבע מועד לישיבת הוועידה והנושא נותר באוויר הרי שלפואד אין ברירה אחרת אלא להתייחס אל הבחירות האלה כאל בחירות ליו"ר קבוע, ובעקבות זאת פואד הציג את מועמדותו".
עם זאת, טוענים מקורבי בן אליעזר, כי הוא יהיה מוכן להסיר את מועמדותו אם יוחלט על כינוס הוועידה לפני ההצבעה במרכז. יצויין, כי אם אכן תתקבל הצעתו של בן אליעזר ויוחלט על כינוס ועידה, ייתכן שהבחירות ליו"ר הזמני, שאמורות להתקיים ביום חמישי הקרוב, יידחו, שכן מבחינה פרקטית, כינוס ועידה הוא מהלך מורכב ויש צורך בהכנה מוקדמת.

על מה יצא קצפו של פואד?

הבוקר פרסמה ועדת החוקה של המפלגה את החלטתה לפיה כל חבר מפלגה יכול להתמודד על תפקיד היו"ר הזמני, אך אם מועמד שאינו חבר כנסת ייבחר לתפקיד, תצטרך הסיעה בכנסת לבחור מועמד חלופי לראשות הממשלה מקרב חברי הכנסת.
עוד החליטה הוועדה כי ועידת המפלגה תצטרך לאשר את שנת הכהונה של היו"ר הזמני ואת המגבלה לפיה היו"ר יכול לכהן שנה אחת בלבד. אלא שכאמור לא נקבע מועד לכינוס הועידה אלא מועד לישיבת מרכז בלבד (יום חמישי הקרוב) במהלכה ייבחר היו"ר הזמני. אולם זעמו של בן אליעזר התעורר לאחר שראה את ההזמנה ששלח מזכ"ל המפלגה, אופיר פינס, לחברי מרכז המפלגה, בה כתב כי החברים מוזמנים לבחור יו"ר למפלגה.
כשראה ח"כ בן אליעזר שהמילה "זמני" אינה מופיעה ליד המילה "יו"ר", שלח מכתב לח"כ פינס, ובו כתב: "בהזמנתך לכינוס המרכז, עולה חשש כי ועדת החוקה ביטלה את החלטת לשכת מפלגת העבודה שבה אושרה הצעתי כמקשה אחת. מכיוון שכך אם ועדת החוקה ביטלה את החלטת הלשכה, אבקש כי בראש סדר היום של המרכז ובטרם תעלה ההצעה לבחירת יו"ר זמני, יובא עירעור שלי על החלטת ועדת החוקה בפני המרכז".
בן אליעזר הוסיף גם כי "כל עוד לא ברור מה טיב בחירת היו"ר המיועד, דרך הבחירה ותנאי הבחירה, לא ניתן לקבוע מועמדים להצגת המועמדות. יתרה מזאת לא יתכן כי היו"ר הזמני ייבחר בטרם ידע מה המגבלות החלות עליו".

ח"כ מתן וילנאי: לבטל את הבחירות לתפקיד היו"ר הזמני

ח"כ מתן וילנאי אמר מוקדם יותר היום ל-ynet כי "צריך לסיים את הפארסה הזאת. ההתמודדות לא תאחד את הכוחות במפלגה ולא תאפשר שיקום. יש להקים הנהגה פונקציונלית מבכירי המפלגה שתתפקד עד אחרי הבחירות המוניציפליות, ולאחר מכן לקיים בחירות לתפקיד היו"ר הקבוע".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בן אליעזר. יתמודד
צילום: רויטרס
צילום: טל כהן
פרס. זמני זה קבוע?
צילום: טל כהן
ארכיון ידיעות אחרונות
פינס. המכתב שהכעיס את בן אליעזר
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים