שתף קטע נבחר

החברות הסלולריות נדרשו לחסום שיחות אירוטיות לקטינים

ועדות החינוך והכלכלה דרשו מהחברות הסלולריות להגיש בתוך שבועיים המלצות לחסימת השיחות. בוועדה הוצגו נתונים על בני נוער שהתמכרו לשיחות אירוטיות והסתבכו בחובות כבדים

ועדת משותפת של ועדות החינוך והכלכלה בכנסת דורשת מהחברות הסלולריות להגיש בתוך שבועיים המלצות לחסימת שירותים אירוטיים לקטינים. כך הוחלט היום (ג') בתום דיון סוער. ההמלצות יועברו למשרד התקשורת, והוועדה תחליט אם יש להסדיר את הנושא בחקיקה. הוועדה דורשת גם מהחברות הסלולריות להביא באופן מיידי לידיעתו של הציבור את האפשרות של חסימת השירות.
החקיקה בישראל לא מפרידה בין מתן שירותי טלפון לקטינים לבין מתן שירותים כאלה לבוגרים. לפי "תקנות הבזק", בזק רשאית להקצות, באישור שר התקשורת, מספרים מיוחדים לספקי שירות, מכל סוג, כולל שיחות אירוטיות, שקיבלו אישור מיוחד מהמשרד. לאחר קבלת המספרים, מנויי החברות הסלולריות יכולים להשתמש בשירותי השיחות הארוטיות כאוות נפשם.
הדרישה העיקרית של רוב חברי הכנסת בוועדה הייתה לחסום את הגישה לשירותי השיחות האירוטיות לכל מנויי החברות הסלולריות, למעט למנויים המבקשים בכתב להסיר את החסימה.
חברת הכנסת גילה פינקלשטיין (המפד"ל) שיזמה את הדיון, אמרה כי בעקבות השימוש בשירותי השיחות הארוטיות, "ההורים הופכים לכספומט ונפשות הילדים נפגעות". היא החתימה 40 חברי כנסת, רובם חילוניים, על עצומה הקוראת למנכ"ל משרד התקשורת לחסום את שירותי השיחות האירוטיות. עוד אמרה פינקלשטיין בדיון כי חלה עלייה דרסטית בפניות לטיפול של צעירים שהתמכרו לשיחות אירוטיות, "מדובר בעשרות בני נוער שהגיעו למצב שדורש התערבות פסיכו-פרמקולוגית".

פסיכיאטר: קטינים ניסו להתאבד בגלל החובות

הפסיכיאטר ד"ר פנחס דנון הציג בוועדה נתונים קשים על ילדים שהגיעו לטיפול כשהם סובלים מהתמכרות לשיחות האירוטיות, שחלקם אף ניסו להתאבד כיוון שהגיעו לחובות של עשרות אלפי שקלים בגלל עלות השיחות.
עו"ד יוסי עבאדי ייצג בדיון תנועות נוער דתיות וטען כי "מדובר בפגיעה נפשית בקטינים, נזק וקיבוע עמדות שליליות לנורמות התנהגות פסולות, אפליית נשים ותפיסה כי מעמד האשה נחות".
ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, טען כי החברות הסלולריות מזיקות לחינוך הילדים בגלל בצע כסף וביקש לחסום את השירותים למעט למי שמבקש להסיר את החסימה.
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אילן שלגי (שינוי), טען כי למרות נסיונות ללחוץ על חברי הכנסת שלא לסגור את השירותים בטענה שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי, הוא יפעל למזער את הנזק לילדים כיוון שמאחורי הטענות הללו נמצא בצע כסף בלבד.
נציגי החברות הסלולריות טענו בדיון להגנתן כי כל משתמש רשאי לבקש לחסום את שירותי השיחות הארוטיות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון
פורנו. צעירים מתמכרים
צילום: ארכיון
פינקלשטיין. ההורים הופכים לכספומט
מומלצים