שתף קטע נבחר

לוס אנג'לס טיימס: מתגבש הסכם בין ישראל לרשות

לפי הדיווח בעיתון האמריקני, פאוול גיבש בביקורו עסקה במסגרתה יועבר לפלסטינים שטח גדול פי ארבעה מזה שתוכנן תחילה. ישראל תעניק לפלסטינים "תקופת חסד" של יותר משבוע, במהלכה לא תגיב

העיתון "לוס-אנג'לס טיימס" דיווח היום (שבת) כי מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, עסק במהלך ביקורו בישראל בקשירת הקצוות האחרונים של הסכם בין ישראל לפלסטינים, במסגרתו תעביר ישראל את רצועת עזה כולה ואת העיר בית-לחם לשליטת הפלסטינים.
על-פי הדיווח בעיתון, העסקה הנרקמת תכלול העברה של שטח הגדול פי ארבעה מאשר ישראל תכננה תחילה להעביר לידי כוחות הביטחון הפלסטינים. ישראל ביקשה להעביר לפלסטינים רק חלק קטן בצפון רצועת עזה, ללא בית לחם.
גורמים פלסטינים ציינו כי על אף המכשולים הרבים הקיימים, הנסיגה תוכל להביא להסכם רחב יותר, שיכלול הפסקת אש עם החמאס והפסקת ההתנקשויות מצד ישראל. העיתון מדווח כי גורמים ישראלים הביעו אופטימיות זהירה לגבי יישום השלב הראשון, אך הדגישו כי האלימות עלולה לגבור על הדיפלומטיה ולהכשיל את המאמצים.
עוד דווח כי תחת העסקה המתגבשת יקבל ראש הממשלה הפלסטיני, אבו-מאזן, "תקופה של חסד" של יותר משבוע, במהלכה ישראל לא תגיב בפעילות צבאית בתגובה לאלימות ברצועה. על ביצוע התוכנית יפקח השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ון וולף ומשלחת של פקחים מה-CIA. עם זאת, ישראל תשמור, גם ב"תקופת החסד", על זכותה להתנקש בפעילי טרור הנחשבים ל"פצצות מתקתקות".

רייס תמשיך את מאמצי התיווך

היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, תבוא בשבוע הבא למזרח התיכון כדי להמשיך את שליחותו של פאוול בישראל וברשות. נשיא ארה"ב, גורג' בוש, מינה את רייס ואת פאוול, להובלת המאמצים האמריקנים בשיכנוע הפלסטינים והישראלים להתאחד תחת מתווה מפת הדרכים.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אומר בריאיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית אל מוסתקבל, כי חשוב שהאו"ם ישתתף בישום מפת הדרכים. "אם ישימו שני הצדדים קץ לאלימות לא יהיה צורך בשליחת כוחות שלום לאיזור, אך אם יימשכו מעשי האלימות יהיה עלינו לשלוח כוחות להבטחת המשך יישום המפה, שגם יסייעו לפלסטינים לקבל את האחריות הביטחונית בצורה טובה יותר", אמר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פאוול. קשר את הקצוות
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
רייס. תמשיך במאמצים
צילום: איי פי
מומלצים