שתף קטע נבחר

סופית: הממשל אישר הערבויות לישראל

הערבויות הן בהיקף כולל של כ- 9 מיליארד דולר ל-3 שנים. במהלך תקופה זו תנפיק באמצעותן ממשלת ישראל אגרות חוב בשוקי ההון הבינלאומיים, בריבית נמוכה מזו שהייתה יכולה להשיג בכוחות עצמה

הממשל האמריקני אישר היום (א') סופית את מתן הערבויות לממשלת ישראל, בהיקף של כ- 9 מיליארד דולר. ההחלטה הסופית על מתן הערבויות התקבלה בתום דיוני הצוות המשותף הישראלי-אמריקני לכלכלה ופיתוח (JEDG), שהתקיימו בשבוע שעבר בוושינגטון.
במהלך דיוני הצוות המשותף, סקר מנכ"ל האוצר, אוהד מראני, את עיקרי התוכנית הכלכלית ואת שלבי החקיקה שלה בממשלה ובכנסת. בסוף השבוע שב מראני לארץ והיום הוא נפגש לפגישת עבודה עם תת שר האוצר האמריקני, פרופ' ג'ון טיילור, הנמצא בביקור עבודה במזרח התיכון ובישראל.
הערבויות האמריקניות, כאמור בהיקף כולל של כ- 9 מיליארד דולר, יהיו לתקופה של 3 שנים. במהלך תקופה זו תנפיק באמצעותן ממשלת ישראל אגרות חוב בשוקי ההון הבינלאומיים, בריבית נמוכה מזו שהייתה יכולה להשיג בכוחות עצמה.
מרבית אגרות החוב שיונפקו במסגרת הערבויות יהיו לתקופה של 20 שנה, וחלק קטן יותר יהיה לתקופה של 30 שנה. האוצר כבר הודיע כי בכוונתו להשתמש בחלק גדול מכספי הערבויות לצורך מימון הגירעון השוטף בתקציב המדינה.
מימון הגירעון באמצעות כספי הערבויות יאפשר לממשלה להקטין את היקפי הנפקת אגרות החוב שלה בשוק ההון המקומי, ודבר זה יאפשר להוריד את הריבית לטווח ארוך בארץ.
שר האוצר, בנימין נתניהו, בירך על מתן האישור הסופי לקבלת הערבויות, ואמר כי "ממשלת ישראל קיימה את ההתחייבויות ואת התוכנית הכלכלית שעליה הכריזה. האמריקאים מרוצים ממה שבוצע ומביעים בזאת את הערכתם לתוכנית. אני מברך את הממשל האמריקאי על ההחלטה".





לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
דגלים ארצות הברית ישראל התרסקות מעבורת קולומביה
צילום: איי פי
מומלצים