שתף קטע נבחר

סגרו לתושבי אור עקיבא את הים

"אפילו בריכת שחייה אין לנו", זועמים תושבי אור-עקיבא, שחסמו במחאה את "כיכר הגולף" בקיסריה. חברת הניהול קיסריה: "המהלך נעשה ביוזמת עיריית אור-עקיבא"

המאבק של תושבי אור-עקיבא בקיסריה ובחברת הניהול שלה על זכותם להתרחץ בחוף האקוודוקט בחינם הוא בראש ובראשונה סמל. סמל לפער המתעצם בין אזרחים שאפילו בריכת שחייה אין להם, לבין מי שיש לו הון ויכולת ההשפעה.
כבר יותר מ- 50 שנה נוהגים תושבי אור-עקיבא, כמו תושבי האיזור כולו, להתרחץ בחוף האקוודוקט בקיסריה. אולם השנה החליטה החברה לפיתוח קיסריה, שכמעט כל קיסריה שייכת לה, לסגור את החוף ולגבות מתושבי האיזור עשרה שקלים על חנייה (שאר המתרחצים נדרשים לשלם 20 שקל).
ההחלטה התקבלה בכעס גדול באור-עקיבא – כעס שהופנה גם כלפי תושבי קיסריה. באחד מסופי השבוע האחרונים, יצאו תושבים מאור-עקיבא לקיסריה, חסמו את "כיכר הגולף" וערכו הפגנות סוערות בחוף הים. "סגרו לנו את הים, ואנחנו לא מתכוונים לוותר להם. משנת 1951 הים שלנו, ואף-אחד לא ייקח מאיתנו כסף בחנייה. בעלי ההון והשררה רוצים לגזול מאיתנו משאב טבע ולנצלו לרווח כלכלי", מוחים התושבים.
בחברה לפיתוח קיסריה טוענים מנגד כי כל המהלך נעשה בתיאום מוקדם עם עיריית אור-עקיבא ואפילו ביוזמתה. "הם ביקשו שחוף הים יהיה פעיל ומוכרז. החברה השקיעה בשיפוצו, בתאורה, בביוב, בהכשרת מגרשי חנייה ובגידור החוף על-פי בקשתם", נמסר מהחברה. "גם ראש-העיר החדש של אור-עקיבא, שמחה יוסיפוב, תמך בכל המהלכים, כולל בסכום הנגבה עבור החנייה. פתאום הוא נכנס לתפקיד ומכריז נגדנו מלחמה, מסית וגורם לאלימות".
לאחרונה עלו העניינים מדרגה כאשר החברה הגישה תלונה במשטרה נגד יוסיפוב על הסתה ואיומים. יוסיפוב כועס על הדברים: "אין לנו בעיה עם תושבי קיסריה – רק עם החברה לפיתוח קיסריה. ההחלטה על החוף היא חד-צדדית. אני לא ביקשתי מהם דבר. הם לא יפחידו אותי. זכותנו לנהל מאבק לגיטימי. אף אחד לא איים ולא הסית. אפילו בריכת שחייה אין לנו. זה המקום היחיד שלנו להתרחץ".
אגב, גם תושבים בקיסריה לא ממש מרוצים מההחלטה לגבות מהם כסף בחנייה. "פתאום לוקחים מאיתנו כסף בים. זה לא בסדר", אמרו תושבים ביישוב. בין תושבי אור-עקיבא וקיסריה, המסמלים שני קצוות של מעמדות, שררו מתחים בעבר, אם כי לאורך השנים היו גם פרויקטים משותפים וגילויים של שכנות טובה. עתה צריך לקוות שהעניינים יתקררו, ושהיחסים, שהגיעו בשבועות האחרונים לשפל המדרגה, ישתפרו.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ניפר פוסטר
מסרבים לשלם 10 שקלים על חנייה בחוף
צילום: ג'ניפר פוסטר
מומלצים