שתף קטע נבחר

מלגת משחק ע"ש קונורטי תוענק ליוסי קאנץ

המלגה השנתית בסך 6,000 שקל תוענק על-ידי משפחתו של קונורטי שנפטר בשנה שעברה בעקבות תאונת דרכים

משפחתו של השחקן המנוח שבתאי קונורטי תעניק ביום ראשון הקרוב, במשותף עם תיאטרון הקאמרי, מלגה כספית בסכום 6,000 שקלים לשחקן יוסי קאנץ המשתתף בהצגה "אשה, בעל, בית", מאת שמואל הספרי.
מדובר במלגה שנתית שתוענק החל מהשנה ע"ש קונורטי לשחקן או לשחקנית המגלמים דמות במחזה ישראלי מקורי.
קונורטי נפגע בתאונת דרכים קשה לפני כשנתיים ובמשך 10 חודשים היה מאושפז ללא הכרה. בשנה שעברה נפטר בגיל 59. תפקידו האחרון בתיאטרון הקאמרי היה בהצגה "הבכיינים", מחזהו של חנוך לוין.
קונורטי נולד בבולגריה ועלה לישראל עם משפחתו כשהיה בן 6. תיאטרון למד קונורטי בסטודיו למשחק בהנהלת ניסן נתיב. בין התיאטראות בהם שיחק: האהל, הבימה, נווה צדק והתיאטרון העירוני חיפה. הוא היה גם ממקימי תיאטרון החאן והופיע במסגרתו במשך 15 שנה.
עבור משחקו ב"מהגרים" מאת מרוז'ק זכה בפרס מרגלית. בשנות ה-70 שיחק בקאמרי בהצגות "אדם הוא אדם" ו"אורזי מזוודות". בתיאטרון באר שבע הופיע בהצגה "היהודי זיס". בשנים האחרונות הופיע בקאמרי בהצגות "פולארד", "מבקר המדינה", "סיפור משפחתי", "אבא של החתן", "אדון וולף", "אשכבה", "דבורה בארון" ו"הבכיינים", כולן על בסיס מחזות ישראליים מקוריים.
בטלוויזיה השתתף קונורטי בתוכנית הסאטירית המיתולוגית" ניקוי ראש", בפינת ההיסטוריה ב"זהו זה", בסדרות "שלווה והבלוק" ובדרמת הטלויזיה "פרצוף של פוקר". ועדת הפרס כוללת את השחקנים יוסי גרבר, יוסף כרמון ושלמה וישינסקי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
קונורטי ז"ל.
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
לאתר ההטבות
מומלצים