שתף קטע נבחר

ישראל מנעה ממשלחת רופאים אירופים להיכנס לרשות

קבוצת רופאים מהולנד ובלגיה נחתה השבוע בארץ, מלווה באשת נגיד הבנק האירופי, שהתבטאויותיה נגד ישראל עוררו בעבר סערה. כניסתם נמנעה לאחר שבמשרד החוץ חששו שמטרתם לאסוף ראיות נגד חיילים, כדי להאשימם בפשעי מלחמה

ישראל מנעה השבוע ממשלחת של רופאים מהולנד ובלגיה להיכנס לשטחי הרשות, והם נאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר נחיתתם בארץ - כך נודע ל-ynet.
הרופאים הגיעו לישראל במסגרת ביקור שיזמה אשת נגיד הבנק האירופי, גרטה דאוסנברג, שעוררה לפני כמה חודשים סערה בהתבטאויותיה נגד ישראל. דאוסנברג עוררה אז את זעמה של הקהילה היהודית בהולנד, כשתלתה דגל פלסטין על מרפסת ביתה, ולאחר שאמרה בראיון רדיו שהתייחס לעצומה נגד הכיבוש הישראלי כי בכוונתה לאסוף "6 מליון חתימות".
ביום שני היא הגיעה לארץ עם משלחת הרופאים, כדי לעמוד על מצב הרפואה ברשות הפלסטינית. משרד החוץ המליץ למשרד הפנים שלא למנוע את כניסתה של דאוסנברג. גורמים במשרד אמרו שאין סיבה לזכות אותה ב"חשיפה תקשורתית מיותרת, או לגרום לה להצטייר כקדושה מעונה". עם זאת המליץ המשרד שלא לאשר את כניסת משלחת הרופאים, בטענה שמטרת המשלחת היא בעצם "לאסוף ראיוות נגד חיילי צה"ל, כדי להאשים אותם מאוחר יותר בפשעי מלחמה".
לשגרירות הולנד בישראל הובהר כי כניסת משלחת הרופאים לא תאושר, משום שלטענת משרד החוץ, היא מגיעה מ"מניעים פוליטיים פרובוקטיביים".
גורמים במשרד החוץ אמרו כי שלושת הרופאים הבלגים במשלחת היו בעיראק וניסו לאסוף ראיות נגד הגנרל טומי פרנקס, מפקד הכוחות האמריקנים בעיראק.
שעות אחדות אחרי הנחיתה בישראל, נאלצו הרופאים לשוב על עקבותיהם ולטוס בחזרה להולנד. לאות מחאה, שבה איתם גם דאוסנברג לאירופה.

אשת הנגיד: אין לכם זכות

"אני ממש זועמת", אמרה דאוסנברג ל-ynet. "מנעו מאיתנו להיכנס בטענה שמדובר בסיבות ביטחון וסירבו להסביר. כשהגענו ערכו חיפוש על גופי ופתחו את מזוודותי. מדובר במשלחת רפואית ולא פוליטית. אין לישראל זכות לשלוח חזרה משלחת רפואית".
בהתייחסה לפרשת תליית דגל פלסטין על מרפסת ביתה, אמרה דאוסנברג: "זה שאני מזדהה עם האנדר-דוג, לא אומר שאני נגד ישראל. אני נגד ממשלתה ולא נגד העם, ואמרתי זאת כבר פעמים רבות".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
גרטה דאוסנברג. תלתה דגל פלסטין
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
"חשש מאיסוף ראיות נגד חיילים"
צילום: רויטרס
מומלצים