שתף קטע נבחר

ברק: העבודה זקוקה למדינאים כמו רבין וכמוני

ראש הממשלה לשעבר "לא שולל" חזרה לחיים הפוליטיים, אך "מקווה שיסתדרו בלעדיו". על שרון: "הוא טוב בג'סטות ותמרונים, אבל לא יביא הסכם". על ביקור מנהיגי העבודה ברצועה: "צעד סהרורי"

אהוד ברק אומר כי "אינו שולל" חזרה לחיים הפוליטיים. "אני עדיין בפסק זמן", אמר אמש (יום ב') ברק, שהיה אורח של המשמרת הצעירה במפלגת העבודה. "אני כמו קצין מילואים. אני יודע שאפשר לקרוא לי, אבל אני מקווה שיסתדרו בלעדיי".
ברק מתח ביקורת על התעסקותם של אנשי העבודה בפינוי המתנחלים מרצועת עזה. "צריך להגיע לפיתרון כולל, ולא להתעסק עם הפינוי של המתנחלים. צריך להיות ממש סהרורי כדי ללכת בתקופה כזאת לעזה ולהסביר למתנחלים שצריך לרדת משם".
ראש הממשלה לשעבר אמר עוד כי "העבודה צריכה מנהיג שישים את טובת המדינה לפני טובת המפלגה, כמו רבין וכמוני. אנשים שנתפסים כאנשי מרכז, ולא פוליטיקאים במהותם, אלא מדינאים". ברק הוסיף כי מפלגת העבודה צריכה לנוע לעבר מרכז המפה הפוליטית, וליצור חזית פוליטית רחבה מהקצה השמאלי של מרצ ועד הקצה הימיני של שינוי.

"מפת הדרכים - תוכנית גרועה"

ברק תקף גם את התנהלות ממשלת שרון, והסביר כי היא עשתה שני משגים: הראשון, אי בניית גדר המערכת לפני שנתיים, בעת שהאמריקנים היו מוכנים אפילו להעביר כסף עבורה. המשגה השני שציין ברק היה "אי יצירת תוכנית מדינית ישראלית מקובלת על העולם. לכן נגררנו למפת הדרכים, שהיא תוכנית גרועה".
ראש הממשלה לשעבר תקף גם את כוונת הממשלה לשחרר אסירים פלסטינים. "אסור לשחרר אסירים עם דם על הידיים, משום שמדובר בעניין מוסרי", אמר. "בישראל יש משפחות שעוברות טראומות בגלל העניין הזה. השחרור של האסירים הפלסטינים צריך לבוא רק כחלק מהסדר של השלמה בין העמים".
על יו"ר הרשות ערפאת, אמר ברק: "הוא מבודד לא כי כלאו אותו במוקטעה, אלא בגלל ההסכם שהוא דחה בקמפ-דיוויד".
בהתייחסו לשרון, אמר ברק: "הוא לא יוכל להרוס את מפעל חייו הבוגרים (כרמז למפעל ההתנחלויות). הוא טוב בג'סטות ובתמרונים, אבל לא יוכל לחתום על הסכם". ברק העריך כי כשיגיע השלב המכריע, יפנה הציבור הישראלי לחפש דרך אלטרנטיבית, שמבמרכזה מפלגת העבודה. "הליכוד טוב בססמאות, אבל אין להם רגישות, גם בתחום החברתי", אמר.
ברק ציין כי הוא פסימי מההתרחשויות בעיראק, והביע את חששו שהאמריקנים לא יוכלו להשליט שם סדר, דבר שישפיע על האזור כולו.
על עצמו מוכן ברק לקבל רק את האחריות לכישלון בבחירות. "מסיבה זו עזבתי", אמר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"עדיין בפסק זמן". ברק
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
"טוב בג'סטות". שרון
צילום: איי פי
מומלצים