שתף קטע נבחר

871 צווים משפטיים נגד משתפי קבצים בארה"ב

חברות התקליטים הגדולות מתחילות ליישם את מדיניות ההרתעה נגד מורידי השירים הפיראטיים. בכוונתן לממש את איומן להגיש מאות תביעות לאחר שזכו בצווים משפטיים המחייבים את הספקים לחשוף את שמות משתפי הקבצים

בתי משפט בארה"ב אישרו לחברות התקליטים הגדולות להגיש לספקי האינטרנט 871 צווי זימון המיועדים לחשוף זהותם של משתמשים החשודים בשיתוף קבצי מוזיקה פיראטיים. זאת, במסגרת שלב ראשון ביישום התוכנית של תעשיית המוזיקה לתבוע מאות גולשים ולהרתיע את מיליוני משתפי הקבצים מפני המשך פעילותם.
צווי הזימון נשלחו לספקי אינטרנט גדולים בארה"ב בהם "וריזון", כמו גם לאוניברסיטאות. הצווים מורים לנמענים למסור לחברות התקליטים פרטים ושמות של משתמשים בעלי כינויים כמו fox3j, soccerdog33 ואחרים, המשתמשים ברשתות שלהם כדי להפיץ מוזיקה פיראטית.
דובר איגוד חברות התקליטים בארה"ב (RIAA) מסרי כי בכוונת האיגוד להגיש כמה מאות תביעות בשבועות הקרובים. חוקי זכויות היוצרים בארה"ב מתירים לתובעים לבקש פיצוי בסך 750 עד 150,000 דולר על כל שיר שהורד בניגוד לחוק, אך אנשי ה-RIAA מסרו כי יגלו נכונות לדון על הסדרים עם הנתבעים. בניגוד להצהרות קודמות, צווי הזימון לא מתייחסים למשתמשים "כבדים" בלבד. בחלק מהצווים מוזכרים גולשים שהציעו להורדה חמישה שירים בלבד.
הקמפיין הנוכחי של ה-RIAA מתקיים מספר שבועות לאחר שבית משפט לערעורים בארה"ב הורה לספק האינטרנט "וריזון" כי עליו (ועל כל ספק אינטרנט אחר, למעשה) לחשוף שמות של מנויים החשודים בשיתוף קובצי מוזיקה וסרטים בלתי חוקיים, בהתאם לחוק "דיגיטל מילניום" האמריקאי. "וריזון" הודיע בסוף השבוע כי קיבל מחברות התקליטים צווי זימון המורים לו למסור שמות של 150 גולשים החשודים בהפרת החוק.

ירידה בפעילות תוכנות השיתוף

בתוך כך, חברת "נילסן נטרייטינגס" מסרה בשבוע שעבר על ירידה של 15 אחוזים בכמות המשתמשים ב-"קאזה" ו"מורפיאוס", שתי תוכנות שיתוף הקבצים הפופולריות, בשבוע שהסתיים ב-6 ביולי. חברת "סטרימקאסט", מפעילת "מורפיאוס", מסרה בתגובה כי לא הבחינה בירידה בפעילות. "להפך, הגולשים פעילים זמן רב יותר ברשת, על פי רוחב הפס שלנו", אמר מייקל וייס, מנכ"ל החברה. שרמן נטוורקס, מפעילת "קאזה", מסרה כי תנודות בתעבורת הרשת הן תופעה טבעית, שאינה מצביעה על מגמה קבועה.
במקביל, משתמשי תוכנות שיתוף הקבצים עוברים להשתמש בתוכנות חדשות, שמאפשרות להם להסוות את זהותם ולהצפין את פעולותיהם ברשת, כדי להתחמק מתוכנות הציתות האלקטרוניות (סניפרים) של חברות התקליטים הגדולות. גירסה חדשה של התוכנה "קאזה לייט" (גירסה נטולת פרסומות של "קאזה") מאפשרת למשתמש למנוע מכל גולש לצפות בכל קובצי המוזיקה במחשב שלו וחוסמת סקירות מכתובות אינטרנט (IP) המשויכות ל-RIAA. גם הגירסה החדשה של תוכנת "בלבסטר" (Blubster) מאפשרת למשתמשים לפעול ברשת באנונימיות ולהוריד קבצים באופן מוצפן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאזה. ירידה בכמות הגולשים?
מומלצים