שתף קטע נבחר

בת המכשפה

שרון אלימלך, בעלת לוק צועני, לא קונבנציונלי, מגלמת את האשה הכנועה הנאמנה לגבר הפרזיט שלה בסרט החדש "סימה וקנין מכשפה". "קיבלתי חשק. קולנוע הוא מדיום נהדר", היא מתלהבת

"רציתי מאוד לעשות סרטים, חיכיתי לרגע הזה, למדתי משחק מול מצלמה אצל רות דייכס, ואז הגיע האודישן ל'סימה וקנין מכשפה'. הודיעו לי שהתקבלתי ושאיציק כהן, שמשחק איתי ב'הרב קמיע', משחק את בעלי, כך שאנחנו לא נפרדים", מספרת השחקנית שרון אלימלך, 32, המגלמת את אתי, בתה של סימה (תיקי דיין).

- אמרו לך שאת מזכירה שחקניות שעובדות עם אלמודובר?

"השתתפתי בסרט סטודנטים, והבמאי אמר לי שיש לי לוק שאלמודובר אוהב ושכדאי שאשלח אליו חומרים שלי. אני יודעת שיש לי לוק צועני, לא כל כך קונבנציונלי, אבל כשאני לא מאופרת אני נראית אחרת, אני כל הזמן משתנה".
"סימה וקנין מכשפה", סרטו של הבמאי דרור שאול (שהוכיח את יכולותיו בסרט הקצר "מבצע סבתא"), הוא סרט עם מסרים חברתיים, ויש המכנים אותו קומדיה על גזענות בחברה הישראלית. וקנין, עקרת בית אלמנה, חיה עם בתה אתי, חתנה אבי (איציק כהן) ובנם ביבי (תום גל). היא רוצה להרחיב את הסלון, אבל השכן דב וסרמן (ליאור אשכנזי) מתנגד. וקנין מקללת אותו קללה ארוכה שמתגשמת לפרטיה ומכאן מתגלגלת העלילה.
"אתי לא מדברת הרבה בסרט", אומרת אלימלך, "זו דמות שאין לה הרבה מה להגיד. היא האשה הכנועה, שנאמנה לגבר הפרזיט שלה, ועסוקה כל הזמן בלשרת אותו. כשקיבלתי את התסריט קצת התאכזבתי, אבל אחר כך השלמתי עם העובדה. זה כבוד גדול לעבוד עם תיקי דיין, וגם תום גל הוא שחקן כשרוני, ממש נולד להיות כוכב. מאוד נהניתי מהעבודה על הסרט ומאוד התרגשתי כשראיתי את עצמי על המסך הגדול. בעיני זה סרט שהוא ז'אנר. מה שמעניין בו הוא העלאת סוגיית המכשפות, והמסר שהבמאי רצה להעביר: האם אנחנו נותנים כוח למכשפות או שהמכשפות הן באמת בעלות כוח? האם יש דבר כזה, קללה? במדינה שלנו מאוד מקובל ללכת לכל מיני ידעונים, והסרט מראה שהכל פלופ אחד גדול. אני חושבת שהסרט מראה בצורה קיצונית לאן הגענו, ודרור העז, הלך עד הסוף, לא עשה הנחות לחברה הישראלית".

- לאיזה מסרים של הסרט את מתחברת?

"לתרבות הרייטינג, לעובדה שהטלוויזיה, מדיום בעל כוח עצום, מנצלת הרבה פעמים אנשים חלשים לטובת הרייטינג. וגם לעניין הכוח והחשיבות שאנחנו מייחסים לכל מיני מכשפות וידעונים. הרי הכוח נמצא בתוכנו".
אלימלך סיימה את בית הספר למשחק "בית צבי" לפני עשר שנים, ומאז צברה רזומה די מכובד. היא משחקת בתיאטרון הקאמרי ("הרב קמיע", "השמיים הם הגבול"), העלתה מופע עם מאיר סוויסה ("סוויסה אייר"), ב"הגיבן מנוטרדאם" גילמה את איזמרלדה לצידו של דודו פישר, ב"הקוסם מארץ עוץ" גילמה את המכשפה, לצופי הטלוויזיה היא מוכרת מהדרמה "האשה האחרת", היא הגישה גם את "זאפ קולטורה" ועוד. אלימלך כיכבה בשלל פרסומות, האחרונה שבהם לברוקולי. "היום כולם מכירים אותי, אבל משייכים אותי לכל מיני דברים. אני לא מקוטלגת למשהו ספציפי. אני גם שחקנית, גם זמרת, גם בדרנית. לא פרצתי באיזו טלנובלה בין לילה, ופעם זה באמת הפריע לי שאני מוכרת מפה ומשם. עם הזמן הבנתי שזה לא מה שחשוב, העיקר שאני במקצוע, ואני בת מזל. אני לא רק שחקנית, אלא גם שרה, גם מצחיקה, גם מדובבת. אני בטוחה שהפריצה תגיע ואז אהיה מזוהה עם משהו. אני מקווה שזה יהיה עם המוסיקה. מאז שאני זוכרת את עצמי, חלום חיי היה להיות זמרת מפורסמת. עכשיו אני עובדת על דיסק שאמור לצאת בקרוב, ויהיו בו שירים שלי, של בן הזוג שלי, המוסיקאי איציק פיליבה (המוכר גם כטכנאי בכיר באולפני "מסטר דיסק"), וגם שירים של איתן נחמיאס גלאס ואהוד מנור. אחר כך אני מתכננת לצאת בהופעה".
מבחינה טלוויזיונית כנראה שהפריצה המיוחלת של אלימלך תתרחש בעונה החדשה של הדרמה "המשאית", המצטלמת בימים אלה. "אני מגלמת שם זמרת מפורסמת, כל כך מפורסמת שיש יומנים עם תמונות שלה, כוסות, זה נורא נחמד".

- אולי זו נבואה שתגשים את עצמה?

"הלוואי. מה שחשוב זה לעבוד ולעשות טוב לאנשים".

- לאלמודובר שלחת תמונות?

"לא, אבל אולי אעשה את זה אחרי שיגיעו תגובות לסרט. קיבלתי חשק. קולנוע הוא מדיום נהדר".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמואל יערי
שרון אלימלך. "מה שחשוב זה לעבוד ולעשות טוב לאנשים"
צילום: שמואל יערי
לאתר ההטבות
מומלצים