שתף קטע נבחר

דיווח: ערפאת מעביר כספים למתנגדי ההודנה בפתח

העיתון בוסטון גלוב דיווח שיו"ר הרשות הפלסטינית העביר מימון כלכלי והביע תמיכה בקבוצות המתנגדות להודנה בתוך הפתח. על פי הדיווח, ערפאת ממשיך לממן את ארגון גדודי חללי אל-אקצה, למרות שהארגון הוכרז בארה"ב כארגון טרור

יושב ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, מממן כלכלית ותומך פוליטית בקבוצות של גדודי אל-אקצה (הזרוע הצבאית של הפתח), הפועלות נגד ההודנה - כך דיווח הבוקר (יום ה') ה"בוסטון גלוב".
הדיווח הזה מתפרסם עם תחילת ביקורו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, בוושינגטון. מקורות פלסטינים אומרים שאם ימשיך ערפאת לתמוך במתנגדי ההודנה בפתח, יתקשה אבו מאזן להשליט סדר בג'נין ובשכם, שאמורות לעבור לאחריות ביטחונית פלסטינית.
על פי הדיווח, אחת הקבוצות הממומנת על ידי ערפאת היא זו שחטפה לאחרונה את מושל ג'נין, חיידר אירשייד. אירשייד אמר לכתב בוסטון גלוב שהפתח משלם למתנגדי ההודנה במספר מקומות בגדה, למרות הלחץ האמריקני להפסיק את מימון הטרור. לדבריו, חוטפיו ציינו שהסיבה למעשיהם היתה בקשתו מערפאת להפסיק את מימונם.
גם השר הפלסטיני ללא תיק, עבד אל פתאח אל חמאייל, הודה שהפתח ממשיך להעביר כספים לגדודי אל אקצה, למרות שהם מוכרזים בארה"ב כארגון טרור. הוא הסביר: "הם עובדי הפתח. הם בני אדם. הם צריכים לשלם עבור הבתים והטלפונים שלהם, והם התחייבו בכתב להפסקת אש".לעומתו, ראש הזרוע הצבאית של הפתח במחנה הפליטים של ג'נין, זכריה אל זוביידי, אמר: "איננו תומכים בהפסקת האש".

ערפאת ממשיך להזרים כספים לגדודי אל אקצה

מקורות ברשות מספרים שבמספר הזדמנויות העבירו ערפאת ואנשיו לגדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, סכומי כסף גדולים. באחת ההזדמנויות העביר האני אל חסן 30 אלף דולר לגדודים באזור שכם, ובהזדמנות נוספת עשרות אלפי דולרים גם כן לגדודי אל אקצה באזור שכם.
אל-חסן העביר את הכספים בהיותו שר הפנים, ולפני כניסתו לתפקיד השר, במסגרת תפקידו כאחראי התנזים של הפתח. גם בפרשה האחרונה של חטיפת מושל ג'נין, על ידי גדודי חללי אל אקצה, דובר על כך שתמורת שחרורו יקבלו הגדודים בג'נין סכום כסף לא ידוע. מספר ימים לפני החטיפה קיבלו גדודי חללי אל אקצה בג'נין סכום של 50 אלף שקלים, שנועד על פי מקורות בג'נין להעביר אותם למשפחות מחבלים מתאבדים, בייחוד אלה שהשתייכו לארגון.
אחד ממנהיגי הפתח במחנה הפליטים בג'נין, אטא אבו אירמיילה, אמר: "ערפאת מתנגד להפסקת האש עם התוקפים הישראלים, אבל הוא נתון לסגר ונמצא בלחץ. הוא תמיד תומך בשאהידים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : איי פי
מעביר מימון למתנגדי ההודנה
צילום : איי פי
צילום: איי פי
תומך בהודנה. אבו מאזן
צילום: איי פי
מומלצים