שתף קטע נבחר

קלינגר: הצעירים הוכיחו שיש על מי לסמוך

בעקבות הניצחון על מינכן 1860 (0:1) ועל מלאגה (4:5) במכבי תל אביב נשמעים אופטימים לקראת המשחק נגד ז'ילנה במוקדמות ליגת האלופות. קלינגר: "יש לנו סגל מצוין". פיינסטיל: "התחלה טובה לעונה מצויינת"

מכבי תל אביב הצליחה אמש (א') לשים בצד את המשבר החברתי המתוקשר, להתאחד לכדי מחנה אחד ולהתמקד לשם שינוי בכדורגל נטו. האלופה הישראלית זכתה בטורניר "לך" המרובע בפולין לאחר ניצחון בגמר בפנדלים 4-5 על מלאגה (0:0 בתום משחק מקוצר בן 50 דקות) וניצחון 0:1 במשחק הראשון על מינכן 1860 מהבונדסליגה.
לאחר הניצחון על מינכן במשחק הראשון עלתה מכבי בהרכב צעיר לגמרי, אולם לא נפלה מהיריבה מהליגה הראשונה בספרד. בדקה ה-21 היה קרוב אסף קריספיס לכבוש שער יתרון, אולם הבעיטה שלו בסיומה של מתפרצת מצוינת, נהדפה על ידי שוער מלאגה. גם במחצית השניה לא הובקעו שערים ושתי הקבוצות ניגשו לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, כאשר גל ניר, השוער השני של מכבי, עמד בין הקורות. ניר הדף מצוין את הבעיטה השלישית של מלאגה ואחרי שלירן כהן, טל בן חיים, משה מישאלוב ורועי דיין לא נכשלו מהנקודה, כבש תמיר כהן את הפנדל החמישי והעניק לקבוצתו הרבה אופטימיות לקראת המפגש מול ז'ילינה הסלובקית ביום רביעי במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות.
מאמן מכבי תל אביב, ניר קלינגר, אמר לאחר הזכייה בטורניר: "מה שמעניין אותנו כעת זה המשחק החשוב מאוד ביום רביעי מול ז'ילינה. אנחנו מרוכזים אך ורק במשחק הזה. ניסינו בטורניר לחלק את הכוחות בין כל השחקנים על מנת שלא ייפצעו ועל מנת שכולם יגיעו בכושר מלא ליום רביעי. הצעירים של מכבי תל אביב הוכיחו שוב פעם שיש על מי לסמוך ושיש לנו סגל רחב, מגוון ומצוין. עכשיו אנחנו עומדים בפני המטרה האמיתית שלנו ואני מקווה מאוד שנעמוד בה, כפי שעשינו הערב, לאחר שזכינו בתואר הראשון שלנו העונה".
ג'ון פיינסטיל הגנאי של מכבי תל אביב ששיחק מצוין, אמר: "זו התחלה טובה לעונה שצריכה להיות מצוינת. המשחקים היו הכנה לדבר האמיתי ביום רביעי. אני מקווה ומאמין שאנחנו נעשה בדיוק את מה שאנחנו צריכים לביום רביעי וזו תוצאה טובה כדי להעפיל לשלב הבא".
במשחק על המקום השלישי גברה פוזנן על מינכן 2:4 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, אחרי תיקו 1:1 בתום הזמן החוקי.
הרכב מכבי בגמר: גל ניר, טל בן חיים, אבי סטרול, סאלם אבו סיאם (ג'ון פנטסיל, 30), ברונו הייס (קובי נכטיילר, 16), סיאד זיליץ' (אנדראס פרוחננקובס), תמיר כהן, משה מישאלוב, לירן כהן, ראובן עובד (רועי דיין, 17), אסף קריספיס (רודריגו גולדברג, 38).

חצי הגמר: עוד מסמר של תמיר כהן

על אף השלב המוקדם בהכנות לעונה הקרובה נראו הצהובים לא רע בכלל לאורך 50 הדקות בהן נמשכה ההתמודדות. ההזדמנות הראשונה הגיעה בדקה ה-14: שיתוף פעולה מצוין בין אנדראס פרוחננקובס וברונו הייס הסתיים בבעיטה של הברזילאי אותה הצליח להדוף השוער הגרמני.
שתי הקבוצות נראו מעט חלודות, ובעיקר נכונים הדברים לגבי היריבה הגרמנית שלא נראתה כמייצגת את אחת הליגות החזקות באירופה. למרות זאת, בדקה ה-42 כמעט ועלתה מינכן ליתרון בעקבות יציאה רעה מאוד של שטראובר לכדור גובה.
בדקה ה-46, 60 שניות בלבד לאחר שנכנס כמחליף במקומו של הייס, העניק תמיר כהן למכבי את הכרטיס לגמר: אסף קריספיס הצעיר, שנכנס גם הוא כמחליף ארבע דקות קודם לכן, נשלח בשמאל על ידי אבי נמני, עקף באלגנטיות את השוער ושלח כדור לשער אותו הצליח לדחוק כהן. נמני עצמו סחט פנדל בדקה האחרונה אולם החטיא את המסגרת.
הרכב מכבי ת"א: לירן שטראובר, סאלם אבו סיאם, ג'ון פנטסיל, טל בן חיים, גדי ברומר, טל בנין, אבי נמני, ברונו הייס (תמיר כהן, 45), אלי ביטון, ראובן עובד (אסף קריספיס, 41), אנדראס פרוחננקובס.

טכור לא קיבל אשרה לפולין

המגן השמאלי הצ'כי דניאל טכור לא השתתף בטורניר בפולין, כיוון שלא הצליח להשיג אשרת כניסה למדינה. טכור, מלווה בסוכנו שלמה שטרן, ייפגש היום עם מכבי תל אביב בסלובקיה על מנת לחתום על חוזה לעונה הקרובה, זאת לאחר שהמאמן ניר קלינגר התרשם ממנו במהלך השבוע האחרון בו נבחן בקבוצה.
במכבי מקווים כי יוכלו לרשום את טכור כבר למשחק הקרוב ביום רביעי הקרוב מול זי'לינה במסגרת הסיבוב השני של ליגת האלופות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
מסמר הערב. תמיר כהן
צילום: ראובן שוורץ
צילום: אלי אלגרט
סחט והחמיץ. נמני (במרכז)
צילום: אלי אלגרט
צילום: ראובן שוורץ
קלינגר. הצעירים הוכיחו עצמם
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים