שתף קטע נבחר

תביעה: "דודו טופז הוציא את דיבת הנשים המרוקאיות"

עמותה העוסקת בסיוע לנזקקים תובעת 2.5 מיליון שקלים ("שקל עבור כל מרוקאי שחי בישראל"), מאיש הטלוויזיה בעקבות דבריו על "המנטליות של מגיע לי של בני העדה". עורך דינו של טופז: "זו מהומה על לא מאומה"

תביעה על סך 2.5 מיליון ש"ח הוגשה היום (ד') נגד הבדרן דודו טופז בבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובע: מיקי אסולין, תושב עפולה בן 49 ואב לשמונה, ראש עמותת "שילת" העוסקת בסיוע למשפחות נזקקות, שטוען כי טופז הוציא דיבתן של הנשים המרוקאיות.
אסולין הוא נכה הסובל ממחלת ריאות סופנית וממתין להשתלה למעלה משנתיים. לדבריו, הגיש את התביעה בעקבות ראיון משותף שנתן טופז ל"רדיו דרום" עם מנהיגת האימהות החד-הוריות, ויקי כנפו. בראיון האשים טופז את האימהות החד-הוריות המרוקאיות במנטליות של "מגיע לי". לדברי טופז, היה נשוי לשלוש נשים מרוקאיות ו"יש להם מנטליות שצריך להפסיק עימה". בהמשך הראיון הציע טופז לכנפו להקים חברה לשירותי ניקיון. ההתבטאויות עוררו זעם רב בקרב אירוגוני יוצאי עדות המזרח וארגוני הנשים.
היום תובע אסולין מבית המשפט לחייב את טופז לשלם פיצוי סימלי של לפחות שקל אחד עבור כל מרוקאי שחי בישראל. אסולין יבקש מבית המשפט להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית וסכום הפיצויים, לדברי אסולין, יועבר כולו לנזקקים.
אסולין סיפר ל-ynet: "הגעתי לארץ בשנת 55, בגיל שנה. כל חיי חונכתי בארץ ובתנועת השומר הצעיר. לבוא ולומר עלי שאני חי על תרבות המגיע לי? לבוא אלי בהצעה להקים חברת ניקיון, כדי להחליף את הפיליפיניות בבית שלו?"
התביעה מהווה תקדים ולדברי אסולין זהו גם תמרור אזהרה לאישי ציבור ובידור, שהתבטאו לא פעם בכלי התקשורת כנגד העדה המרוקאית. "אנחנו בדרך כלל מגלים מידה של סלחנות, אם זה היה חיים חפר, או אורי אור שאמרו דברים. צריך להזהיר אנשי ציבור שלא יתעסקו איתנו ברמה הברוטלית הזו. למה שלא נחיה במדינה של שווים, למה צריך ליצור סטיגמות כאלה ואחרות? זה לא מגיע לנו".
אסולין טרם דיבר עם ויקי כנפו ולדבריו אין מדובר בתמיכה במאבק שלה. "המאבק של ויקי כנפו ושל האימהות החד-הוריות הוא לגיטימי לחלוטין אבל מה הקשר לזה שהיא מרוקאית? האימהות החד-הוריות לא מנהלות מאבק על רקע עדתי".
אילנה אזולאי, ממנהיגות מאבק החד-הוריות, אמרה בתגובה: "אני תומכת בתביעה ומוכנה להצטרף אליה כמרוקאית. אולי זה יגרום לדודו לסתום את הפה. הוא הרי היה נשוי למרוקאית ויש לו ילדים מרוקאים. הוא פשוט מחפש תשומת לב ומחפש כותרות ברחוב. אני לא מרגישה רגשי נחיתות בגלל שאני מרוקאית".

התגובה: "זאת סערה בכוס מים"

עורך הדין של טופז, ציון אמיר, מסר בתגובה לynet: "לא ראיתי עדיין את התביעה. מדובר באדם אחד ממורמר. זו מהומה על לא מאומה, סערה בכוס מים. מבחינה משפטית אין כאן דבר וחצי דבר, מבחינה ציבורית אולי זה יעניין. אין לי אפילו על מה להגיב כאן, כי מה בדיוק הוא יוכיח בתביעה הציבורית? שהמרוקאים לא מאמינים שמגיע להם, מה הוא יביא עדים שיגידו את זה? זה סתם קשקוש".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון ידיעות אחרונות
טופז. "מדובר באדם אחד ממורמר"
ארכיון ידיעות אחרונות
צילום: דודו בכר
אילנה אזולאי. "גם ילדיו של טופז מרוקאים"
צילום: דודו בכר
מומלצים