שתף קטע נבחר

רוסיה: גדר ההפרדה עלולה להזיק לתהליך השלום

כך אמר סגן שר החוץ הרוסי בתום פגישה במוסקבה עם תת מזכיר המדינה האמריקני, ברנס, שחזר מצדו על דאגת ארה"ב מבניית הגדר

תת מזכיר המדינה האמריקני, וויליאם ברנס, נפגש היום (ה') עם בכירים בממשל הרוסי כדי לדון על "קידום תהליך השלום השברירי" בין ישראל לפלסטינים.

 

ברנס ביקר במוסקבה בדרכו למצרים וישראל. הוא הביע שוב את דאגתו של הממשל האמריקני בנוגע לבניית גדר ההפרדה. רוסיה היא אחת מחברות הרביעייה אשר תומכת בתוכנית מפת הדרכים, יחד עם ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי.

 

ברנס אמר כי "היתה לנו הזדמנות לאשר מחדש את המחויבות ההדדית שלנו ליישום מפת הדרכים, ואת נחישותנו לעבוד יחדיו במסגרת הרביעייה, כדי לגרום לשני הצדדים למלא אחר מחויבויותיהם. זאת כדי שנוכל לנצל את ההזדמנות שנוצרה כעת עבור הפלסטינים והישראלים".

 

ביקורת על הגדר

 

סגן שר החוץ הרוסי, יורי פדוטוב, אמר כי מוסקבה וושינגטון שותפות לדאגה בנוגע לבניית גדר ההפרדה. "הפעולות האלה עשויות להזיק לתהליך באופן חמור, ואנו מאמינים שיש צורך לנקוט בכל מאמץ כדי לפתור את הבעיה, כך שהדבר לא יפריע ליישום מפת הדרכים", אמר פדוטוב.

 

אמש אמר נשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, כי הוא עדיין חש שהגדר "בעייתית". בוש אמר לכתבים: "אנחנו דנים עם ישראל בכל ההיבטים של הגדר. הבהרתי כי אני סבור שהיא מהווה בעייה, ולכן אנו דנים אתם בנושא, כמו גם בנושאים אחרים. אני מאמין שאנחנו מתקדמים".

 

שלשום הביע גם פאוול דאגה מתוואי הגדר, באומרו כי "לכל מדינה יש זכות לבנות גדר אם היא רואה בכך צורך, אולם במקרה הישראלי, אנחנו מודאגים מכך שהגדר תעבור באדמה של אחרים". בין האפשרויות שנבחנו ללחץ על ישראל בעניין הגדר, נשקלה במחלקת המדינה האפשרות להפחית את עלות הקמתה מכספי הערבויות שאושרו בקונגרס בסך 9 מיליארד דולר. 


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
פוטין ובוש. "דאגה הדדית" (ארכיון)
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
ברנס. "לנצל את ההזדמנות" (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים